اخباراخبار کانادا

بیمارستان های انتاریو نمی توانند افزایش 72 درصدی بیماری های مزمن را مدیریت کنند

 

مطالعه جدید دانشکده بهداشت عمومی دالا لانا در دانشگاه تورنتو و انجمن بیمارستان های انتاریو (OHA) نشان می دهد که میلیون ها انتاریویی تا سال 2040 با بیماری های مزمن زندگی خواهند کرد.

آنتونی دیل، رئیس  OHA ، به CBC گفت، اگر در حال حاضر اقدامی انجام نشود، سیستم بیمارستانی انتاریو قادر به مقابله با  افزایش پیش بینی شده بیماری های مزمن در دو دهه آینده نخواهد بود. سیستم مراقبت های بهداشتی ما به یک تجدیدنظر اساسی نیازمند است. باید نقش بیمارستان ها و نحوه تغییر سیستم برای مقابله با این چالش را بازنگری کنیم. 

طبق الگوهای پیش بینی شده در این مطالعه، 3.1 میلیون بزرگسال در سن اشتغال در انتاریو در سال 2040 با بیماری های مزمن زندگی خواهند کرد. این آمار 72.2 درصد از 1.8 میلیون نفر ثبت شده در سال 2020، بالاتر است. 

دکتر لورا روزلا، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این اعداد به ویژه نگران کننده هستند، زیرا سیستم مراقبت های بهداشتی در سال های اخیر شاهد چالش های مهمی، از جمله کمبود کارکنان، طولانی بودن زمان انتظار برای عمل های جراحی و بسته شدن بخش های اورژانس در سراسر استان، بوده است. روزلا افزود: همه می دانند که سیستم بهداشتی در حال حاضر تحت فشار قرار دارد. ما باید به مدل های جدید و موثرتر ارائه مراقبت های بهداشتی فکر کنیم.  

این گزارش همچنین نشان می ‌دهد که جمعیت انتاریو طی دو دهه آینده 36 درصد رشد خواهد کرد که بیشترین افزایش در میان افراد 65 سال و بالاتر خواهد بود. طبق این مطالعه، انتظار می‌ رود بیماری‌ های مزمن نزد جمعیت شاغل – افراد بین 30 تا 64 سال – به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

روزلا گفت: یکی از راه ها تمرکز بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام است. بسیاری از این بیماری ها، اگرچه با افزایش سن مرتبط هستند، اما اجتناب ناپذیر نیستند و تاخیر در شروع علائم، حتی برای پنج یا 10 سال، تفاوت عمده ای ایجاد می کند.

روزلا گفت: سرمایه گذاری در مدل های جدید مراقبت و نوآوری در بخش مراقبت های بهداشتی کلیدی است. ما باید به نوآوری هایی مانند هوش مصنوعی تکیه کنیم تا ظرفیت و قابلیت های خود را گسترش بدهیم. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید