اخباراخبار کانادا

ماموران مرزی آمریکا این مسافر کبکی را با یک جنایتکار اشتباه می گیرند! 

 

دنی روی، ساکن کبک، یکی از علاقمندان سفر است و ایالات متحده یکی از مقاصد مورد علاقه اوست. اما برای او عبور از مرز کار آسانی نیست. دنی مرتبا مورد بازجویی قرار می گیرد، زیرا با یک جنایتکار همنام است. 

در تابستان 2022، او و خانواده اش در گذرگاه مرزی جکمن در مین، در مرز کبک و آمریکا، متوقف شده و  از او خواسته شد از اتومبیل پیاده شود و برای بازجویی به داخل برود. 

روی می گوید: سوال کردند کجا زندگی می کنم؟ شغلم چیست؟ آیا خالکوبی دارم یا خیر؟ بالاخره پس از 30 دقیقه بازجویی، اجازه ورود به کشور را دادند. 

همه این ها در حالیست که روی دارای گذرنامه معتبر و بدون سابقه کیفری است. ولی متاسفانه یکی از رایج ترین نام های خانوادگی در کبک را دارد. او می گوید که ماموران مرزی همیشه او را با چند همنام خلافکار، اشتباه می گیرند. یکی از این افراد، مرتکب قتل عمد شده بود. 

میشل جونو کاتسویا، کارشناس سابق امنیت مرزی می گوید: اگر با فرد مجرم تشابه اسمی داشته باشید، مورد بررسی قرار می گیرید و شاید حتی از ورود به آمریکا منع شوید. 

روی، پس از ماجرای تابستان 2022، یک گواهی رسمی با مهر پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) تهیه کرد که تایید می کرد سابقه کیفری ندارد. اما باز هم توسط افسران مرزی آمریکایی متوقف و بازجویی شد. 

چهارمین بازجویی از روی – در سال 2024 – پر هزینه بود. وقتی ماموران گمرک آمریکا او را متوقف کردند، پرواز تامپا را از دست داد و مجبور شد بلیط دیری بخرد. از آنجایی که او سوار پرواز اصلی اش نشده بود، بلیط برگشت نیز باطل شد و چاره ای جز خرید بلیط برگشت جدید نداشت. 

Air Canada در ابتدا از بازپرداخت بهای 1300 دلاری بلیط خودداری کرد، اما بعدا تجدید نظر کرد. 

سارا پلود، وکیل مهاجرت، می گوید از زمان حملات 11 سپتامبر، آمریکا تعداد اسامی در فهرست غربالگری های مضاعف را افزایش داده است. 

سرویس های مرزی آمریکا می گویند ارائه مدرک معتبر، ورود به کشور را تضمین نمی کند و بیش از 60 دلیل وجود دارد که می تواند فرد را از ورود منع کند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید