اخباراخبار کانادا

اتاوا گروه فلسطینی صامدون که شعار مرگ بر کانادا سر دادند را تروریستی اعلام کرد! 

 

دولت فدرال یک گروه حامی فلسطین که در تجمع اوایل ماه جاری در ونکوور، شعار مرگ بر کانادا سر داده و پرچم کانادا را به آتش کشیدند را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد. 

در ویدیوی منتشر شده، چند معترض که چهره خود را پوشانده بودند و یکی از آنها سربند سبزرنگ حماس را بسته بود، در حال آتش زدن پرچم کانادا دیده می شوند. 

دومینیک لبلان، وزیر امنیت عمومی کانادا، خاطرنشان کرد که این نامگذاری همگام به مقامات آمریکایی و در جهت قراردادن این گروه در فهرست جهانی سازمان های تروریستی صورت گرفته است. 

 

لبلان گفت: این اقدام پیامی قوی مبنی بر این است که کانادا این فعالیت ها را تحمل نکرده و تمام تلاش خود را برای مقابله با تهدیدات مداوم علیه امنیت ملی کانادا و مردم کانادا انجام می دهد. 

صامدون (شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی) که ارتباطات نزدیکی با جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (PFLP) دارد، در سال 2012 تشکیل شد. این سازمان قبلا توسط آلمان و هلند در فهرست نهادهای تروریستی قرار گرفته بودند. 

پلیس ونکوور می‌ گوید در حال انجام تحقیقاتی درباره تظاهرات حامی فلسطینی‌ ها است که در آن پرچم سوزی صورت گرفت و علنا از گروه های تروریستی حمایت شد. ابی تاکید کرد که در بریتیش کلمبیا جایی برای گروه های حامی خشونت وجود ندارد. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید