علم و دانش

چرا داروهای کاهش وزن روی برخی از افراد بیشتر اثر می کند؟ 

هشت داروی کاهش وزن مانند  Ozempic، Wegovy  و Saxenda می توانند به برخی افراد کمک کنند تا وزن بیشتری را نسبت به دیگران کاهش بدهند. یک مطالعه جدید برخی از عوامل کلیدی که ممکن است بر موفقیت دارو تاثیر بگذارد را، نشان داده است. 

هملت گاسویان، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در بیماران مبتلا به چاقی که برای آنها سماگلوتاید یا لیراگلوتاید تجویز شده بود، متوجه شدیم که کاهش وزن طولانی مدت به طور قابل توجهی بر اساس عامل فعال موجود در دارو، دوز و تداوم مصرف متفاوت است. 

وی افزود: یافته های ما می تواند به آگاهی بیماران و ارائه دهندگان در مورد برخی از عوامل کلیدی که با احتمال دستیابی به کاهش وزن پایدار به اندازه کافی بزرگ برای ارائه مزایای بالینی قابل توجه برای سلامتی مرتبط است، کمک کند. 

آگونیست‌ های گیرنده پپتید-1 شبه گلوکاگون، داروهایی هستند که برای دیابت نوع 2 و چاقی تجویز می ‌شوند و هورمون سیری را تقلید می ‌کنند تا به افراد در مدیریت قند خون و کاهش وزن کمک کنند.

بسیاری از آگونیست های GLP-1 از سماگلوتید به عنوان ماده فعال خود استفاده می کنند – مانند Ozempic  و  Wegovy. اما این تنها ماده فعال نیست. این مطالعه همچنین به لیراگلوتاید، ماده فعال موجود در Saxenda و  Victoza، که آگونیست GLP-1 نیز هستند، پرداخته است.

گاسویان به نیوزویک گفت: یافته ‌های ما ویژگی ‌های کلیدی را شناسایی می‌ کند که می‌ تواند احتمال دستیابی به کاهش وزن پایدار به اندازه کافی بزرگ برای ارائه مزایای سلامتی قابل توجه بالینی را نشان دهد.

اخیرا، اشکال تزریقی داروهای GLP-1 RA مانند سماگلوتید بیشتر تجویز شده است که تا حدی به توانایی آنها در نشان دادن کاهش وزن قابل توجه بالینی مربوط می شود.

او گفت که در نتیجه تقاضا بالا رفته، اما بیماران ممکن است از اینکه چگونه چندین عامل کلیدی از جمله تداوم مصرف دارو ، در میان سایر موارد، ممکن است بر کاهش وزن طولانی مدت تاثیر بگذارند، بی اطلاع باشند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید