دنیای مد

هوش مصنوعی آماده است چشم انداز صنعت مد را تغییر بدهد

مد یک تجارت پویا است. اکثر برندهای پوشاک برای معرفی مجموعه های بعدی حداقل یک سال قبل برنامه ریزی می کنند و روندها و مواد بازار را شناسایی می کنند. شرکت های مد سریع، خطوط جدید را حتی سریع‌تر معرفی می کنند و زمان مورد نیاز برای طراحی، تولید و بازاریابی اقلام جدید را کاهش می دهند.

صنعت مد با فناوری بیگانه نیست. برخی از مهم ترین پیشرفت های فناوری عبارتند از برش لیزری، طراحی به کمک کامپیوتر و اخیرا استفاده از چاپ سه بعدی.

توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) یکی دیگر از حوزه‌ های نوآوری هستند، همانطور که در مجموعه Dolce & Gabbana Genesi  در همکاری با   DNXD  (یک بازار لوکس دیجیتال)، دیده می ‌شود. این مجموعه 6 میلیون دلار فروخته شد و رکورد فروش NFT را به نام خود ثبت کرد.

شرکت‌ های مد همچنین از زنجیره‌ های بلوکی برای احراز هویت محصول، قابلیت ردیابی و شناسه ‌های دیجیتالی، استفاده می کنند.

علاوه بر این، شرکت‌ ها واقعیت افزوده را در استراتژی ‌های بازاریابی و خرده ‌فروشی گنجانده ‌اند تا تجربیات مشتری را فراگیر و تعاملی ایجاد کنند.

در سال 2021، شرکت های مد بین 1.6 تا 1.8 درصد از درآمد خود را در فناوری سرمایه گذاری کردند. پیش بینی می شود تا سال 2030 این رقم بین سه تا 3.5 درصد افزایش یابد.

هوش مصنوعی مولد می تواند به یک تغییر دهنده بازی برای صنعت مد تبدیل شود و در عرض سه تا پنج سال بین 150 تا 250 میلیارد دلار به سود عملیاتی اضافه کند. هوش مصنوعی مولد می تواند به شرکت های مد کمک کند تا فرآیندهای خود را بهبود بخشند، محصولات خود را سریع‌تر به بازار عرضه کنند، کارآمدتر بفروشند و تجربه مشتری را بهبود بخشند. 

طراحان می توانند از هوش مصنوعی برای تجسم مواد و الگوهای مختلف بر اساس ترجیحات مصرف کنندگان استفاده کنند. به عنوان مثال، شرکت Tommy Hilfiger با IBM و موسسه فناوری مد در نیویورک در پروژه Reimagine Retail همکاری می کند که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های مصرف کنندگان و طراحی مجموعه های مد جدید استفاده می کند.

هوش مصنوعی می‌ تواند عملیات و فرآیندهای زنجیره تامین را با بهینه‌ سازی مدیریت موجودی، پیش ‌بینی فروش بر اساس داده‌ های تاریخی و کاهش مازاد موجودی، بهبود بخشد. 

با این حال، بزرگترین چالش اجتناب از همگن سازی است. هوش مصنوعی مولد نباید جایگزین خلاقیت انسان شود، بلکه باید فضاها و فرآیندهای جدیدی ایجاد کند.

 

منبع خبــــــر

 

 


دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید