اخباراخبار کانادا

تروریست داعشی به عنوان یک مرد همجنس گرا از کانادا درخواست پناهندگی کرد

 

محمد شهذب خان 20 ساله، دانشجوی بین المللی از پاکستان که در کانادا تحصیل می کند، متهم به طراحی کشتار جمعی علیه جامعه یهودیان نیویورک در روز 7 اکتبر (سالگرد حمله حماس به اسرائیل)، با این ادعا که همجنسگرا می باشد از کانادا درخواست پناهندگی کرده بود. 

خان 23 جون 2023 با ویزای تحصیلی و به عنوان دانشجوی بین المللی وارد تورنتو شد و در اینجا با استناد به گرایش جنسی اش درخواست پناهندگی داد. 

خان در حال حاضر در زندان مونترال محبوس است و آمریکا نیز به دنبال استرداد می باشد.  

RCMP و FBI تحقیقات مشترک خود را در 4 سپتامبر آغاز کردند که منجر به دستگیری خان در اورمستاون – کبک، در نزدیکی مرز کانادا و آمریکا شد. او با اتهام تلاش برای خروج از کانادا برای ارتکاب جرم تروریستی، شرکت در فعالیت های گروه تروریستی و ورود غیرقانونی به آمریکا روبرو می باشد. 

RCMP با صدور بیانیه اعلام کرد، تهدیدات علیه جامعه یهودی نگران کننده اند. ما هیچگونه تهدید، آزار و اذیت و خشونتی که جوامع یهودی را هدف قرار بدهد، تحمل نکرده و به همکاری با شرکای داخلی و بین المللی خود برای کشف و خنثی سازی حملات تروریستی ادامه می دهیم. 

ظاهرا خان به یک مامور مخفی FBI گفته بود که به نیویورک می رود تا یهودیان را سلاخی کند. خان همچنین ادعا کرد یک قاچاقچی انسان را پیدا کرده تا او را به نیویورک برساند. 

خان تمایل خود برای سفر به غرب آفریقا و پیوستن به داعش و حمایت مالی از داعش خراسان را ابراز کرده بود. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید