املاک و مسکنمقالات

مطالب مهمی که باید درزمان بازسازی منازل در نظر بگیرید

۱- هرگز بدون دریافت مجوزهای لازم از شهرداری، نوسازی‌های عمده را انجام ندهید. به‌ طور کلی، هر کاری که شامل برداشتن دیوارهای باربر، کارهای نسبتا بزرگ لوله‌ کشی مثل تغییر مسیر لوله‌های فاضلاب یا آب، وبه خصوص اضافه کردن به فضای خانه مانند مسکونی کردن اتاق زیرشیروانی، زیرزمین یا 

گسترش سطح خانه باشد، باید با مجوز انجام شود. در غیر این صورت، با عواقب جدی مثل جریمه‌های سنگین و توقف کارتوسط بازرسان شهرداری مواجه خواهید شد.

۲- کدام نوسازی‌ها نیاز به مجوز ندارند؟ اگر شما نوسازی‌های جزئی مانند تعویض کابینت‌ها، کف پوش‌ها، برداشتن دیوارهای غیر باربر یا هرگونه کار دکوری انجام می‌دهید، به مجوز نیاز ندارید.

 

۳- کدام موارد برای نوسازی در اولویت هستند تا ارزش خانه‌تان هم افزایش یابد؟ پنجره‌ها، آشپزخانه و حمام‌ها مهم‌ترین مواردی هستند که هر خریداری قبل از ارائه پیشنهاد به آن‌ها توجه خواهد کرد. پنجره‌های استاندارد روز، آشپزخانه‌ای با نمای مدرن و حمام‌ و سرویس بهداشتی تمیز و شیک، قطعاً برای هر خریداری جذاب است و یا اگر قصد دارید در خانه زندگی کنید، برای شما نیز تغییرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

۴- اگر نوسازی عمده‌ای انجام می‌دهید، باید به چه موارد دیگری توجه کنید؟ اگر خانه قدیمی است، حتماً باید عایق‌کاری دیوارهای خارجی و زیرشیروانی را به‌روز کنید. خانه‌های کانادا در آینده نزدیک باید از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد باشند. تصور کنید که پول زیادی صرف نوسازی می‌کنید اما عایق‌کاری را به‌ روز نمی‌کنید؛ در این صورت در چند سال آینده خریداران مبلغ مناسبی برای خانه شما پرداخت نخواهند کرد زیرا به‌ روز نشده است. همچنین، ارتقاء تابلو برق و تعویض سیم‌های غیراستاندارد نیز بسیار مهم است. اگر سیم‌ها قدیمی باشند و استانداردهای ایمنی را تأمین نکنند، باید تمام خانه را سیم‌کشی جدید کنید. همچنین با توجه به اینکه در چند سال آینده تمام خودروها برقی خواهند شد، اگر آمپر تنها ۱۰۰ باشد، بهتر است آن را به ۲۰۰ آمپر ارتقاء دهید تا با کمبود برق مواجه نشوید.

یک نکته دیگر که در نوسازی‌های عمده باید به آن توجه کنید، ارتفاع سقف زیرزمین است. اگر ارتفاع سقف کمتر از ۶ فوت و ۶ اینچ باشد، این موضوع برای خریداران ناامیدکننده خواهد بود و شما نیز نمی‌توانید از زیرزمین به‌ طور مؤثر استفاده کنید. در چنین مواردی، عملیات پایین بردن کف زیرزمین می‌تواند پیشنهاد شود و شما می‌توانید ارتفاع سقف زیرزمین را تا ۸ فوت افزایش دهید که ویژگی فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

 

هنگام نوسازی عمده، واضح است که پنجره‌های قدیمی، کفپوش‌ها، کابینت‌ها و تقریباً همه چیز را تعویض خواهید کرد. برای نمای خارجی، اگر خانه دارای کاراکتر قدیمی مانند آجرهای انگلیسی قدیمی است، می‌توانید با ویژگی‌های مدرن، کمی جذابیت به آن اضافه کنید و در بیشتر مناطق مرکزی که کاراکتر مهم است، ظاهر اصلی را حفظ کنید. برای خانه‌های دیگر، می‌توانید نمای خارجی را با فلز، چوب، استاکو و سایر مصالح نما به‌ روز ارتقاء دهید. و در آخر، فراموش نکنید که اگر سقف خانه قدیمی است، شینگل ها را عوض کنید و این هم در قیمت گذاری خانه شما نقش مثبتی خواهد داشت.
شاد و عالی باشید.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید