اخباراخبار کانادا

افزایش اخیر حداقل دستمزد در انتاریو، کافی نیست! 

 

حداقل حقوق و دستمزد ساعتی در انتاریو از اکتبر 2024 با 65 سنت در ساعت افزایش به 17.20 دلار رسید. اما گروهی از حامیان حقوق بگیران در انتاریو می گویند این  افزایش اندک به تامین هزینه های خانوار کمک نمی کند. 

دولت سابق کاتلین وین حداقل دستمزد عمومی انتاریو را در 1 ژانویه 2018 به 14 دلار در ساعت افزایش داد که افزایش قابل توجهی نسبت به نرخ 11.60 دلار در سال 2017 بود. دولت وین قصد داشت حداقل حقوق را در سال 2019 به 15 دلار افزایش بدهد، اما دولت فورد در تابستان 2018، این افزایش را به تعویق انداخت. 

دولت فورد برای رساندن حداقل حقوق و دستمزد به ساعتی 15 دلار تا سال 2022 صبر کرد. اما بالاخره آن را با شاخص قیمت مصرف کننده مرتبط کرد تا به قول وزیر کار انتاریو، ثبات را برای شاغلین کم درآمد فراهم کند. 

همانطور که گفته شد، احزاب مخالف دولت انتاریو این افزایش را کافی نمی دانند. ماریت استایلز، رهبر حزب نیو دموکرات گفت: باید حقوق پایه را طوری تنظیم کنیم که منعکس کننده واقعیت های فعلی و نرخ تورم باشد. دولت استانی همچنین باید به چالش کمبود مسکن مقرون بصرفه رسیدگی کند. 

سخنگوی وزارت کار در پاسخ به این ادعا که حداقل دستمزد فعلی، برای زندگی کافی نیست، گفت: هزینه های زندگی در مناطق مختلف استان متفاوت است. ما متعهد به حمایت از شاغلین در سراسر استان هستیم. 

دولت همچنین اعلام کرد که به تلاش هایش برای تحقق هدف ساخت 1.5 میلیون خانه تا سال 2031 ادامه می دهد. 

یادآور می شود حداقل دستمزد ساعتی در انتاریو، یکی از بالاترین دستمزدها در کشور است. 

اما حامیان مبارزه با فقر می گویند بسیاری از افرادی که با حداقل حقوق کار می کنند، بصورت تمام وقت، یعنی 40 ساعت در هفته مشغول به کار نیستند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید