اخباراخبار کانادا

کانادا به پسر حامی سابق پوتین اجازه عبور با قایق بادبانی از آبراه شمال غرب را نداد! 

 هنگامی که پسر یکی از متحدان سابق ولادیمیر پوتین به دنبال سفر با قایق بادبانی از طریق گذرگاه آبی شمال غربی به آلاسکا بود، آژانس خدمات مرزی کانادا، مجوز عبور را صادر نکرد. 

قایق بادبانی 26 متری Firebird متعلق به آندری یاکونین، پسر ولادیمیر یاکونین است که تا زمانی که پسرش یک دهه پیش درخواست تابعیت بریتانیا را نداد، متحد وفادار کرملین و رئیس راه آهن روسیه بود. یاکونین جوان که اکنون در ایتالیا زندگی می‌ کند، سعی کرد این سفر را در زمانی انجام بدهد که تنش‌ بین کانادا و روسیه بر سر حمله به اوکراین و تحریم‌ ها بالا گرفته است. 

این سفر که از طریق آب های قطب شمال کانادا انجام می شود، برای دریانوردان بسیار جذاب است. 

پیتر مادج، کاپیتان Firebird در 5 جولای 2023 درخواست مجوز الکترونیکی (از راه دور) را به دولت کانادا ارائه کرد. قایق بادبانی لوکس در آن زمان در گریلند بود و منتظر بود سفر برنامه ریزی شده برای 5 آگوست تا 12 سپتامبر را انجام بدهد. برای دریافت مجوز الکترونیکی قرار شد مصاحبه های تلفنی انجام شود، اما این مصاحبه ها انجام نشد. کاپیتان در تاریخ 14 جولای 2023 ایمیلی از آژانس خدمات مرزی کانادا دریافت کرد که اعلام می کرد، کشتی مجاز به عبور نیست و نباید به سمت کانادا یا آب های کانادا حرکت کند. 

به مادج که درخواست تجدید نظر کرده بود، گفته شد باید به خلیج گوس در نیوفاندلند و لابرادور برود و از آنجا برای دریافت مجوز فیزیکی اقدام کند. 

اما مادج اعلام کرد این دستور سفر آنها را حدود 2000 مایل دریایی طولانی تر می کرد و امنیت خدمه را به خطر می انداخت. یاکونین نیز گفت از لحاظ لجستیکی، حتی اگر مجوز فیزیکی را در خلیج گوس دریافت کند، سه یا چهار سال طول می کشد تا بار دیگر در موقعیت مناسب قرار بگیرد و برای سفر در آبراه شمال غربی آماده شود. 

یاکونین جوان – یک شهروند روسی/بریتانیایی – اوایل سال جاری توسط دادگاه نروژی به اتهام پرواز یک پهپاد از قایق تفریحی در پاییز 2022 در حالی که در سوالبارد، مجمع الجزایر نروژی در اقیانوس منجمد شمالی بود، تبرئه شد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید