اخباراخبار کانادا

هشدار به ساکنان انتاریو: به این کاترپیلار سمی دست نزنید! 

 

 مقامات بهداشت محلی به ساکنان بخشی از انتاریو هشدار جدی داده و توصیه می کنند به یک گونه ظاهراً سمی کاترپیلار (کرم پیله ساز) دست نزنند.  

واحد بهداشت شهرستان رنفرو هفته گذشته هشدار داد کاترپیلار شب پره Hickory Tussock یک حشره سمی است.  این حشره سفید  کرکی، با علامت های زنجیر مانند سیاه در پشت و موهای سیاه بلند است که از جلو و پشت بیرون زده اند. پوشش خز مانند آن در واقع شبکه ای از موهایی است که مانند سوزن ریز زیرپوستی عمل می کنند و بیشتر شبیه خارهای کاکتوس هستند تا خز حیوان خانگی شما! 

 

اگر فردی این سوزن های میکروسکوپی را لمس کند، ممکن است واکنشی مشابه لمس پیچک سمی با علائمی مانند سوزش همراه با تورم و درد داشته باشد. برخی از افراد حتی ممکن است علائم شدیدتری مانند حالت تهوع و سردرد را تجربه کنند. در حالی که در موارد نادرتر، این کرم می تواند واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند. 

کارشناسان توصیه می کنند در صورت قرار گرفتن در معرض این موجود، فورا ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید و خارش و تورم را با لوسیون کالامین و کمپرس یخ برطرف کنید. به افرادی که واکنش شدیدتری نشان می دهند توصیه می شود به پزشک مراجعه نمایند. 

این گونه کاترپیلار در سرتاسر جنوب انتاریو وجود دارد و در سال های اخیر به سمت شمال و شرق استان منحرف شده است. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید