اخباراخبار کانادا

35 نفر در کیچنر-انتاریو قربانی 40 هزار دلار کلاهبرداری آنلاین اجاره 

سوراج توماس از کیچنر، با وجود آگاهی از کلاهبرداری ‌های آنلاین اجاره در کانادا، قربانی شد. 

پلیس واترلو اعلام کرد که حداقل 35 نفر به عنوان قربانیان کلاهبرداری اجاره آنلاین در شهر شناسایی شده اند. این افراد در مجموع متحمل 40 هزار دلار خسارت شدند. 

توماس می گوید با توجه به اینکه قرارداد اجاره او به زودی منقضی می شد، در اوایل آگوست در حساب Marketplace فیسبوک آگهی اجاره آپارتمان دو خوابه با یک سرویس در منطقه Laurentian Hills کیچنر با اجاره ماهانه 1900 دلار را مشاهده کرد. توماس به شماره درج شده در آگهی پیامک داد و یک شماره تماس از شخصی که مالک خانه معرفی شد، دریافت کرد. مالک فرضی از توماس خواست که با فردی که به عنوان مستاجر فعلی معرفی شد تماس بگیرد و آپارتمان را ببیند.

توماس که قصد داشت با یکی از دوستانش به آپارتمان نقل مکان کند، دو بار آپارتمان را شخصا دید. مستاجر فرضی گفت که برای کار به نووا اسکوشیا می رود و باید آپارتمان را واگذار کند. 

توماس موافقت کرد که قرارداد اجاره را تقبل کند و پس از ارسال مدارک درخواستی، از جمله کارت شناسایی عکسدار، فیش حقوقی، امتیازات اعتباری و گزارش اعتباری، مبلغ 4100 دلار برای اولین و آخرین ماه، به حساب صاحبخانه فرضی واریز کرد. 

اما صبح روزی که توماس  و دوست اش قرار بود با کسی که فکر می کردند صاحبخانه است ملاقات کنند و کلیدها را بگیرند، هیچکس به تماس ها و پیامک های آنها جواب نداد. آنها همچنین سعی کردند با مستاجر فرضی تماس بگیرند. اما او نیز پاسخ نداد. در همان موقع بود که متوجه شدند قربانی کلاهبرداری شده اند.

ساختمان مورد اشاره متعلق به شرکت Greenwin است. مدیریت ساختمان در ایمیلی که به CBC  ارسال کرد، ادعا نمود از کلاهبرداری ها آگاه است و گفت کلاهبرداران هیچگونه ارتباطی با شرکت نداشتند. شرکت تاکید کرد که ساختمان مورد اشاره بطور کامل اجاره ای بوده و متقاضیان اجاره فقط می بایست از طریق مدیریت ساختمان درخواست می دادند. 

متأسفانه، کلاهبرداری ‌های اجاره‌ محدود به منطقه واترلو نیست و در سایر شهرهای کانادا نیز وجود دارد. 

جیسون ون کالسبیک از واحد کلاهبرداری سرویس پلیس منطقه ای واترلو (WRPS) تأیید کرد که حداقل 35 نفر گزارش هایی در مورد واحد مورد اشاره در کیچنر ارائه کرده اند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید