اخباراخبار کانادا

دانشگاه تورنتو در رتبه ‌بندی جدید جهانی بالاتر از آکسفورد و MIT 

در رتبه بندی جدید دانشگاه های جهان، یک موسسه آموزش عالی کانادایی در بین ده دانشگاه برتر و حتی بالاتر از دانشگاه های آکسفورد و MIT قرار گرفت. 

رتبه ‌بندی دانشگاه ملی تایوان (NTU) دانشگاه ‌ها را بر اساس نتایج تحقیقاتی، تعداد مقالات و استنادات علمی منتشر شده، تأثیر تحقیقات و موارد دیگر ارزیابی می‌ کند.

امسال، 1561 دانشگاه در رتبه ‌بندی NTU 2024 گنجانده شده‌ اند. دانشگاه تورنتو در رشته پزشکی در رتبه دوم قرار گرفت و در مجموع رتبه 4 را با کسب 60.5 از 100 کسب کرد.

دانشگاه معتبر آکسفورد در رتبه پنجم قرار گرفت و پس از آن دانشگاه‌های جان هاپکینز، تسینگ‌ هوا و زی ‌هانگ در چین، کمبریج و MIT قرار گرفتند.

دانشگاه های هاروارد و استنفورد ایالات متحده و کالج دانشگاهی لندن به ترتیب اول، دوم و سوم شدند. مجموع امتیاز هاروارد 97.6 بود و اگرچه استنفورد دوم شد، اما 61.5 را کسب کرد.

دو دانشگاه دیگر کانادایی در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفتند. دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در رتبه 37 و مک گیل در رتبه 57 قرار گرفتند. دانشگاه آلبرتا در رده 101 قرار گرفت.

لیا کوون، معاون تحقیقات، نوآوری و ابتکارات استراتژیک دانشگاه تورنتو، گفت که این رتبه ‌بندی یادآوری دیگری است که تحقیقات تولید شده در دانشگاه تورنتو واقعاً در سطح جهانی است.

او افزود: این همچنین نشان دهنده شهرت ما برای برتری و تاثیر تحقیقاتی در طیف گسترده ای از زمینه ها – از پزشکی گرفته تا علوم اجتماعی است.

یادآور می شود که این موسسه از سال 2017 در 10 جایگاه برتر در رتبه بندی NTU قرار داشته است. اما پس از دو سال رتبه 3 در سطح جهانی، در سال های 2022 و 2023 به رتبه های ششم و پنجم سقوط کرد.

در همین حال، UBC  که سال گذشته در رتبه 33 قرار گرفت، به رتبه پایینتر سقوط کرده است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید