اخباراخبار کانادا

ارتباط فرد متهم به فروش داروی خودکشی با مرگ 131 نفر 

 

ماریا لوپز، دو سال پس از فوت تنها فرزندش جشنیای 18 ساله، از گردنبند مزین به عکس تولد هجده سالگی دخترش نیرو می گیرد. او می گوید دخترش شوخ طبع، دانش آموزی خوب و فرزندی ایده آل بود. 

مرگ جشنیا بدویا لوپز، فارغ التحصیل دبیرستان از آرورا – انتاریو، اکنون در کانون یک دادخواست 2 میلیون دلاری است که توسط والدین او تنظیم شده است. این اولین شکایت مدنی علیه کنت لاو، مرد انتاریویی است که با اتهامات جنایی قتل و ترغیب به خودکشی در ارتباط با 14 مورد مرگ و میر در سراسر انتاریو، از جمله مرگ جشنیا، روبرو است. 

ماریا و لئوناردو بدویا لوپز به دنبال دریافت غرامت از لاو و همچنین یک بیمارستان در نیومارکت – انتاریو و هفت پزشک هستند که به گفته آنها قبل از مرگ دخترشان در 10 سپتامبر 2022 از او مراقبت می کردند. 

لوپزها می گویند که لاو 59 ساله از فروشگاه اینترنتی برای عرضه یک کیت خودکشی به جشنیا استفاده کرده است که شامل یک ماده شیمیایی سمی بود که جشنیا آن را در طول یک بحران سلامت روان، مصرف کرد. در دادخواست آمده است: لاو این فروشگاه آنلاین را با هدف کمک، فریب و ترغیب افراد آسیب پذیر به خودکشی، اداره می کرد. 

لاو در ماه مه 2023 توسط پلیس منطقه پیل دستگیر شد. 

والدین جشنیا همچنین ادعا می کنند که پس از تشخیص بیماری روانی و تمایل به خودکشی نزد دخترشان در سال 2020 و بار دیگر در سال 2022، پزشک خانواده و چندین متخصص بهداشتی، مراقبت معقول از او برای جلوگیری از مرگ وی ارائه نکردند و بیمارستان مسوول اشتباهات و کوتاهی کارکنان خود است. 

درک رولند، سخنگوی بیمارستان در ایمیلی به CBC گفت: ضمن ابراز همدردی با خانواده و دوستان جشنیا بدویا لوپز، به دلیل حفظ حریم خصوصی نمی توانیم در مورد جزئیات اظهار نظر کنیم، ولی تاکید می کنیم که مراقبت از بیمار اولویت اصلی ما در بیمارستان Southlake است. 

لازم به ذکر است که لاو اتهامات وارده را بی اساس خوانده و ادعای بیگناهی می کند. 

سوابق موجود و مصاحبه با خانواده های قربانیان خودکشی نشان می دهد که محصولات ارائه شده توسط لاو ممکن است با مرگ حداقل 131 نفر در سراسر جهان، از جمله در نیوزیلند، ایتالیا و آمریکا مرتبط باشد. اما اکثریت قریب به اتفاق این مرگ و میرها در بریتانیا گزارش شده است. پلیس آن کشور هم اکنون در حال بررسی 97 مورد مرگ و میر می باش

پلیس ناحیه یورک در انتاریو نیز می گوید که لاو 1200 بسته داروی خودکشی را به حدود 40 کشور و 160 بسته را به آدرس هایی در کانادا ارسال کرده است. 

لاو هم اکنون تنها در انتاریو با پیگرد کیفری روبرو است. پلیس انتاریو 14 اتهام قتل درحه یک و 14 اتهام مشاوره یا کمک به خودکشی در ارتباط با قربانیانی در تورنتو، کمبریج، لندن و سایر شهرهای استان وارد کرده است. 

محاکمه لاو قرار است در سپتامبر 2025 آغاز شود.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید