علم و دانش

چگونه با تغییر رژیم غذایی، سیگار را ترک کنیم؟

بسیاری از مردم برای ترک سیگار اقدام می کنند، اما چگونه می توانند در برابر وسوسه روشن کردن آن مقاومت کنند؟ کارشناسان برای این سوال جواب روشنی دارند: با پرهیز از این غذاها و انجام تمرینات بدنی! 

به گفته کارشناسان پنج غذای کلیدی وجود دارد که باید هنگام ترک سیگار از مصرف آنها اجتناب کرد. زیرا مواد خاصی مانند شکر می توانند جایگزین های اعتیادآور باشند و برخی دیگر حتی می توانند علائم را بدتر کنند. 

غذاها و نوشیدنی هایی که هنگام ترک سیگار باید از آنها پرهیز کرد

غذاهای تند، تنقلات شیرین، غذاهای سرخ شده و نمک زیاد. اگر هنگام ترک سیگار، غذاهای اشباع شده با قند را انتخاب کنید، خطر اعتیاد به قند را جایگزین نیکوتین خواهید کرد.

علاوه بر این، باید از مصرف غذاهای سرخ شده نیز پرهیز شود، زیرا می توانند به تجمع چربی اضافی در بالاتنه کمک کرده و به دیافراگم فشار وارد کنند. برای افرادی که سیگار را ترک می کنند، این فشار افزایش یافته می تواند مشکلات تنفسی را بدتر کند و ترک سیگار را چالش برانگیزتر نماید. 

متخصصین ترک سیگار با هشدار در مورد نمک بیش از حد خاطرنشان می کنند: مصرف بیش از حد نمک می تواند منجر به احتباس مایعات در بدن و ایجاد وزن اضافی در اطراف دیافراگم شود. 

یکی دیگر از محرک های قوی در ترک سیگار قهوه است. قهوه به عنوان یک محرک برای سیگار کشیدن عمل می کند، زیرا کافئین موجود در قهوه اثرات محرک سیگار را افزایش می دهد و ترک سیگار را چالش برانگیزتر می کند.

عوارض جانبی رایج ترک سیگار 

این عوارض می تواند شامل نوسانات خلقی، سرفه، مشکلات خواب و هوس خوردن غذاهای ناسالم باشد. درک و آماده شدن برای این عوارض جانبی می تواند به یک سفر موفق تر و پایدارتر به سمت یک سبک زندگی سالم تر و بدون سیگار کمک کند.

کسانی که در مدیریت عوارض جانبی مشکل دارند، باید تمرینات تنفسی و مدیتیشن را انجام دهند و در صورت نیاز با مشاور تماس بگیرند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید