اخباراخبار کانادا

ادامه سقوط بازار املاک و مستغلات تورنتو و افت بی سابقه فروش

اگر هنوز از عناوین خبری در مورد وضعیت ناامیدکننده بازار مسکن تورنتو خسته نشده اید، خبر بد دیگری برایتان داریم. آمار فروش واحدهای نوساز به پایین ترین حد تاریخی خود رسیده است. 

انجمن صنعت ساختمان و توسعه زمین  (BILD)، بار دیگر ارقام بسیار وحشتناکی از بازار منتشر کرده است که تصویری بدتر از بازار رو به زوال را، به ویژه برای سرمایه گذاران، ارائه می کند. 

با توجه به اینکه 80 درصد از مالکان سرمایه گذار در منطقه اکنون پول خود را در بخش کاندومینیوم از دست می دهند، جای تعجب نیست که تعداد کاندوهای نوساز فروخته شده در ماه گذشته 61 درصد کمتر از آگوست 2023 و حتی میانگین ده ساله باشد. 

BILD  می‌گوید تعداد لیستینگ های فعال در ماه آگوست نسبت به جولای اندکی کاهش داشت و 80 درصد از این 21296 لیستینگ، کاندومینیوم هستند. 

توسعه ‌دهندگانی که با مشکلاتی مانند هزینه های گزاف توسعه شهری، هزینه روزافزون  نیروی کار و مصالح ساختمانی دست بگریبان هستند، بسیاری از پروژه های جدید را به اجبار متوقف کرده اند. 

همانطور که BILD در به روز رسانی این هفته خود می نویسد، موجودی برای ماه ها بالا می ماند ولی نه به این دلیل که واحدهای جدید وارد بازار می شوند، بلکه بیشتر به این دلیل که فروش در حال کاهش است. این وضعیت ناسالم است، زیرا با کاهش نرخ بهره، فروش مجددا رونق می گیرد، اما از آنجایی که ساخت و ساز جدید زمان می برد، در آینده عدم تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می شود.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید