اخبار

انتاریو اختیارات بیشتری به داروسازان برای درمان بیماری های جزئی می دهد  

انتاریو قصد دارد دامنه فعالیت داروسازان برای ارزیابی، سفارش آزمایش های تشخیصی و تجویز دارو برای بیماری های جزئی را افزایش بدهد. در حالی که داروسازان این طرح را راه حلی موثر برای کاهش بار سیستم مراقبت های بهداشتی و مراجعات غیراورژانسی به بیمارستان ها می دانند، اما برخی پزشکان نگرانی هایی را مطرح کرده اند. 

دولت انتاریو، اوایل سال 2023 به داروسازان توانایی ارزیابی و درمان 13 بیماری جزئی، از جمله چشم صورتی، هموروئید و عفونت های مجاری ادراری را اعطا کرد. در پاییز همان سال، شش مورد دیگر از جمله آکنه، زخم‌ های شانکر و عفونت ‌های قارچی به فهرست اضافه شد.

در حال حاضر، دولت پیشنهاد گسترش لیست و افزودن بیماری هایی مانند گلو درد، پینه و میخچه، سردرد خفیف، زونا، اختلالات خفیف خواب، عفونت قارچی ناخن، عفونت گوش، شپش سر، احتقان بینی، شوره سر، کرم حلقوی، زگیل و خشکی چشم را داده است. 

دولت همچنین در حال بررسی کمک مالی به داروسازان برای تجویز واکسن‌ های کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، پنوموکوک، زونا و RSV برای بزرگسالان، علاوه بر واکسن‌ های COVID-19 و آنفولانزا است. 

هانا جنسن، سخنگوی وزیر بهداشت سیلویا جونز، گفت: دولت ما بر بهبود دسترسی به مراقبت در  سراسر استان متمرکز است. ما شاهد موفقیت برنامه اعطای مجوز ارزیابی و درمان بیماری های جزئی به داروسازان بودیم، زیرا این برنامه توانسته دسترسی به درمان را برای بیش از 1 میلیون نفر فراهم کند. 

اما انجمن پزشکی انتاریو می گوید داروسازان پزشک نیستند. دومینیک نواک، رئیس انجمن می گوید: پزشکان سال ها و هزاران ساعت برای تشخیص و درمان آموزش دیده اند. گاهی علائمی که جزئی به نظر می رسند، نشانه ای از یک عارضه جدی تر هستند که به تشخیص پزشک نیاز دارد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید