اخباراخبار کانادا

مخالفت جدی رهبران استانی با طرح اتاوا برای جابجایی پناهجویان!

 

 برخی از استان ‌ها با طرح دولت لیبرال ترودو برای وادار کردن آنها به دریافت سهم بیشتری از پناهجویانی که قرار است از انتاریو و کبک منتقل می شوند، مخالفت می باشند. 

اولین رهبر استانی که مخالفت خود را ابراز کرد، بلین هیگز، رئیس دولت نیو برانزویک بود. وی گفت: مقامات فدرال می گویند دولت لیبرال جاستین ترودو در حال بررسی طرحی برای اعزام 4600 پناهجو به نیو برانزویک، بدون ارائه هیچگونه کمک مالی است. ما از اتاوا می خواهیم این طرح را کنار بگذارد و به جای آن با انبوهی از متقاضیان پناهندگی که سیاست های شکست خورده آنها ایجاد کرده است، رسیدگی کند! 

هیگز گفت 4600 پناهجو، بیش از ده برابر تعداد پناهجویان پذیرفته شده در این استان است. 

در مقابل مارک میلر، وزیر مهاجرت فدرال می گوید کبک و انتاریو بطور نامتناسب تعداد زیادی از پناهجویان را پذیرفته اند و سایر استان ها باید برای کاستن فشار از دو استان بزرگ کانادا اقدام کنند. 

طبق اسناد و مدارکی که توسط True North به دست آمده است، 235 هزار و 825 متقاضی پناهندگی وجود دارد که هنوز تصمیمی در مورد آنها گرفته نشده است. با پیشنهاد جدید ترودو، مدعیان پناهندگی در نیو برانزویک از 384 نفر به 4568 نفر افزایش می یابند.  

تعداد پناهجویان در نووا اسکشیا نیز از 397 نفر به 5734 نفر افزایش می یابد. تیم هیوستون، رئیس دولت نووا اسکوشیا نیز گفت استان ظرفیت جذب هزاران پناهجو را ندارد. 

دانیل اسمیت، رئیس دولت آلبرتا نیز گفت: سیاست مرز باز دولت ترودو که اجازه ورود بیش از یک میلیون تازه وارد را به کانادا می دهد، چالش های مهمی را ایجاد می کند. در حالی که آلبرتا 11.8 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دهد، در حال حاضر 22 درصد از مهاجران اوکراینی را پشتیبانی می کند. مهاجرت بی رویه، هزینه های زندگی را افزایش داده و خدمات عمومی را تحت فشار قرار داده است. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید