اخباراخبار کانادا

کانادا برای اتومبیل های الکتریکی، آلومینیوم و فولاد ساخت چین تعرفه تعیین می کند! 

کانادا در تلاش برای تطبیق خود با ایالات متحده و جلوگیری از ورود بی رویه اتومبیل های الکتریکی ساخت چین به بازار آمریکای شمالی، تعرفه واردات این اتومبیل ها را از اول اکتبر 2024 از 6.1 درصد به 106.1 درصد افزایش می دهد. 

همچنین تعرفه ها بر محصولات فولادی و آلومینیومی ساخت چین از 15 اکتبر به 25 درصد افزایش می یابد. 

ترودو در گفتگو با خبرنگاران گفت: صنعت اتومبیل سازی کانادا در حال تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در ساخت اتومبیل های آینده است، اما بازیگرانی مانند چین ترجیح می دهند به شیوه های ناعادلانه امنیت صنایع مهم ما را به خطر بیندازند. 

برندهای چینی در حال حاضر بازیگر اصلی در بازار اتومبیل های الکتریکی در کانادا نیستند، اما واردات از چین در سال گذشته و پس از اینکه تسلا خط تولید خود برای کانادا را از کارخانه های ایالات متحده به کارخانه خود در شانگهای منتقل کرد، افزایش یافته است.

غول خودروهای برقی چینی BYD که مخفف Build Your Dreams است، در بهار گذشته یک شعبه کانادایی تاسیس و اعلام کرد قصد دارد از اوایل سال آینده وارد بازار کانادا بشود. 

یک مقام ارشد دولت فدرال گفت اتاوا در حال مذاکره با تسلا در مورد تغییر خط تولید اتومبیل های در نظر گرفته شده برای بازار کانادا از چین به کارخانه های دیگر شرکت است.

ترودو همچنین گفت دولت به دنبال اقدامات بیشتر از جمله اعمال تعرفه بر تراشه های کامپیوتری و سلول های خورشیدی است تا از کارگران کانادایی در برابر اقدامات و شیوه های غیرمنصفانه چین محافظت کند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید