اخباراخبار کانادا

وزیر مهاجرت: برنامه کارگران خارجی موقت کانادا نیاز به اصلاح دارد

پس از اینکه سازمان ملل برنامه کارگران موقت خارجی را بستری برای پرورش برده داری مدرن نامید، وزیر مهاجرت کانادا به لزوم اصلاح آن اذعان کرد. 

این برنامه که افراد غیر کانادایی را ظاهرا برای جبران کمبود نیروی کار به کشور می آورد، به دلیل پرداخت دستمزد بسیار پایین و آسیب پذیر نمودن کارگران موقت در برابر سوء استفاده و بهره کشی، مورد انتقاد قرار گرفته است. 

مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تاکید کرد به کارگیری کارگران موقت خارجی در مشاغل با دستمزد پایین بایستی مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل در یک گزارش توهین آمیز که هفته گذشته منتشر کرد، آورد: برنامه کارگران خارجی موقت کانادا به عنوان بستری برای پرورش اشکال معاصر برده داری عمل می کند. مشکلات و موارد ذکر شده شامل پرداخت دستمزد پایین یا بعضا عدم پرداخت دستمزد و آزار فیزیکی، عاطفی و کلامی است، ضمن اینکه کارگران موقت خارجی برای دسترسی به مراقبت‌ های بهداشتی با مشکل مواجه هستند.

میلر گفت: برخی از مشکلات و سوء استفاده هایی که توسط کارفرمایان بد در کانادا رخ می دهد را انکار نمی کنیم. اما این بی انصافی است که کارفرمایانی که با کارگران خود رفتار خوبی دارند را برده دار خطاب

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید