مقالاتمقالات اجتماعی

چالش‌های نوجوانان و جوانان کانادایی در یافتن شغل تابستانی

سرد شدن نسبتاً آهسته بازار کار کانادا همراه با افزایش نرخ بیکاری در میان جوانان روندی است که می تواند جوان ترین نیروی کار در کشور را با مشکلات اقتصادی جدی روبرو کند. 

نظرسنجی با موضوع نیروی کار که در جون سال جاری برگزار شد، نشان می دهد نرخ بیکاری نزد 15 تا 24 ساله ها تقریبا یک درصد کامل افزایش یافته و به 13.5 درصد در ماه رسیده است که بیش از دو برابر نرخ 6.4 درصدی برای کل جمعیت می باشد. این بالاترین سطح از سپتامبر 2014 – به استثنای جهش موقت در طول همه گیری کووید- 19 – است. 

شرایط بد اقتصادی به ویژه دانشجویان را در فصل شلوغ کاری تابستان تحت تأثیر قرار می دهد. به گفته اداره آمار کانادا (StatCan) نرخ بیکاری بین ترم دانشجویان در بالاترین سطح از سال 1998 قرار دارد. زیرا کمتر از 46.8 درصد از دانشجویان در تابستان امسال شغل پیدا کردند. 

برندون برنارد، اقتصاددان ارشد سایت Indeed، به گلوبال نیوز گفت یکی از موانعی که بر سر راه اشتغال جوانان وجود دارد کندی و رکود اقتصاد کانادا به دلیل هزینه های استقراض بالاتر و کاهش هزینه های مصرف کننده می باشد.  برنارد افزود  سطح آگهی‌ های استخدامی در Indeed اکنون اندکی کمتر از قبل از همه گیری COVID-19 است. با محدود شدن فرصت های شغلی، تعداد فزاینده ای از متقاضیان برای چند موقعیت شغلی محدود با یکدیگر رقابت می کنند. 

رابرت کاوچیچ، اقتصاددان ارشد BMO (بانک مونترال) اشاره کرد نرخ اشتغال جوانان در سال گذشته تقریباً 25 هزار نفر افزایش یافت، اما اندازه نیروی کار در آن محدوده سنی 100 هزار نفر افزایش داشت و این نسبت نرخ بیکاری را افزایش داده است.

ایلونا دوگرتی مدیر عامل پروژه جوانان و نوآوری دانشگاه واترلو، به گلوبال نیوز گفت مدام با دانشجویانی سر و کار دارد که صدها درخواست استخدام را ارسال می کنند و پاسخی دریافت نمی کنند. وی افزود: دشواری ورود به بازار کار نه تنها در کوتاه ‌مدت بر جوانان تأثیر می ‌گذارد، بلکه می ‌تواند پیشرفت شغلی آنها را در آینده متوقف کند و این احساس را نزد آنها ایجاد کند که هرچقدر هم تلاش کنند هرگز نمی توانند پیشرفت کنند و ممکن است نقطه عطف های کلیدی مانند خرید خانه یا تشکیل خانواده را از دست بدهند. 

برندون برنارد نیز با نظر دوگرتی موافق است که کندی امروز بازار کار می تواند تاثیری پایدار بر نسلی که در آینده نزدیک وارد بازار کار می شود، داشته باشد. در حالی که برنامه ‌های دولت فدرال برای کاهش سرعت ورود کارگران موقت و دانشجویان خارجی به کانادا می‌ تواند به کاهش رقابت در سال‌ های آینده کمک کند، اما برنارد هشدار می‌ دهد که باید دید کارفرمایان با چه سرعتی تمایل خود برای استخدام‌ های جدید را افزایش می ‌دهند.

مایک شختمن، مدیر منطقه ‌ای شرکت کاریابی رابرت هاف در ونکوور، می‌ گوید هنوز بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی و تولید مواد غذایی به دنبال یافتن نیروی کار هستند و جوانان می توانند به آنها امیدوار باشند، اما برای یافتن فرصت مناسب باید کمی صبور باشند. 

واقعیت‌ های اقتصادی ممکن است بر جوانان کانادایی فشار بیاورد تا از اولین فرصتی که به آنها ارائه می ‌شود استفاده کنند، اما شختمن می‌ گوید عدم شتابزدگی در یافتن یک شغل طولانی مدت و مدام العمر حیاتی است. نامبرده برای دانشجویان و دانش آموزانی که برای کسب اولین تجربه شغلی خود تلاش می کنند توصیه مهمی دارد. اینکه داوطلب شدن می تواند گام مهمی برای ورود به بازار کار باشد. زیرا نه تنها رزومه را پربارتر می کند، بلکه نیروی کار جوان را به سایر بخش های جامعه متصل می کند. 

او همچنین به این افراد توصیه می کند زمانی را صرف استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد کنند که می تواند به ایجاد رزومه های خلاقانه و نامه های پوششی و کسب آمادگی برای سوالات مصاحبه استخدامی کمک کرده و فرآیند درخواست کار را کارآمدتر نماید. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید