علم و دانش

دانشمندان دو گونه جدید از قارچ های توهم زا را کشف کردند

گروهی از محققان گونه جدیدی از گروه Psilocybe را در آفریقای جنوبی کشف کردند.  گروه قارچ های توهم زا یا Psicolybe  شامل حدود 140 نوع، از جمله برخی از شناخته شده ترین قارچ های روانگردان است. این قارچ ها ترکیبی به نام سیلوسایبین تولید می ‌کنند که در صورت مصرف توسط انسان، اثرات روانگردان ایجاد می ‌کند.

قارچ Psilocybe در اقلیم های مختلف در سراسر جهان یافت می شود و بر روی بسترهای مختلفی مانند خاک، چوب و کود رشد می کند. تعداد انگشت شماری از گونه های شناخته شده – مجموعا شش نوع –  بومی آفریقا هستند.

دو گونه جدید به ترتیب Psilocybe ingeli و Psilocybe maluti نامگذاری شده اند.

Psilocybe ingeli  ابتدا در سال 2023 در مراتع غنی شده با کود گاوی در استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی توسط یک شهروند قارچ شناس که یکی از نویسندگان این مطالعه نیز می باشد، یافت شد.

Psilocybe maluti  برای اولین بار در سال 2021 در آفریقای جنوبی توسط  فردی عادی به نام دانیلا مولدر، ثبت شد. او عکس ‌هایی را برای اندرو کیلیان – یکی از قارچ ‌شناسان برجسته شهروند آفریقای جنوبی – ارسال کرد تا گونه آنها را شناسایی کند. 

در هر دو مورد، نمونه هایی با ظاهر غیرعادی، برای تجزیه و تحلیل ژنتیکی به آزمایشگاه فرستاده شدند.  

به گفته نویسندگان گزارش، اگرچه استفاده سنتی از قارچ های حاوی سیلوسایبین در مناطقی مانند مرکز و جنوب مکزیک به خوبی ثبت شده است، به گفته نویسندگان، چنین گزارش هایی از آفریقا بسیار نادر است.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید