اخباراخبار کانادا

کمبود معلم در انتاریو در سال 2027 بدتر می شود

انتاریو با کمبود روزافزون معلم روبرو است و وزارت آموزش و پرورش انتظار دارد وضعیت در سال 2027 حتی بدتر شود. 

طبق سند توجیهی وزارتخانه که بر اساس قانون آزادی دسترسی به اطلاعات در اختیار خبرگزاری های کانادایی قرار گرفته، بسیاری از هیئت های آموزش و پرورش در انتاریو با چالش های جدی در جذب و حفظ معلمان واجد شرایط مواجه هستند. این چالش ها به ویژه در مدارس فرانسوی زبان احساس می شود. 

عواملی مانند پیش بینی افزایش ثبت نام دانش آموزان در سال های آینده، در کنار بازنشستگی معلمان، این کمبود را تشدید کرده است. 

عدم تعادل بین عرضه و تقاضا برای معلم، جدید نیست. اتحادیه معلمان انتاریو می گوید یکی از دلایل عدم جذب نیرو، شرایط کاری نامناسب، از جمله افزایش خشونت در کلاس های درس است.  کارن براون، دبیر اتحادیه معلمان ابتدایی انتاریو می گوید: برخی از اعضای ما در پنج سال اول خدمت خود، این حرفه را ترک کرده اند. دولت از مشکلات مربوط به حفظ و جذب نیرو آگاه است، اما نمی خواهد به آن ها رسیدگی کند. 

در مقابل، ادیتا مک کی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انتاریو در بیانیه ای گفت دولت تدابیری را در نظر گرفته است. از جمله جایگزینی استخدام مبتنی بر ارشدیت با یک سیستم مبتنی بر شایستگی برای جذب سریعتر نیروی مورد نیاز. مک کی افزود: هیئت های مدارس و اتحادیه ها باید نقش خود را با ایجاد یک برنامه کارآمد برای مدیریت حضور و غیاب معلم ها انجام بدهند تا از حضور مستمر معلمان و مربیان واجد شرایط در کلاس درس اطمینان حاصل شود.  

کمبود معلم در حالی است که تا یک دهه پیش، انتاریو مازاد معلم داشت و نرخ بیکاری معلمان در سال اول پس از دریافت گواهینامه، نزدیک به 40 درصد بود. در سال 2015، دولت لیبرال انتاریو، دوره تربیت معلم در کالج معلمان را به جای یک سال به دو سال افزایش داد و نرخ پذیرش را از 7600 نفر در سال 2011 به 3400 نفر در سال 2021 کاهش داد. 

کارن لیتل وود، دبیر فدراسیون مدارس متوسط انتاریو می گوید زمان بازنگری آن برنامه فرا رسیده است و شاید نیاز به فشرده سازی برنامه تربیت معلم داشته باشیم.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید