اخباراخبار کانادا

کلاهبرداری از متقاضیان خارجی کار با نامه پیشنهاد استخدامی جعلی

وکلا و آژانس های مهاجرت هشدار می دهند تعدادی از موسسات کاریابی فعال در  کانادا متهم به ارائه نامه پیشنهاد کار به کارگران خارجی، در ازای دریافت پول شده اند.

این کلاهبرداری‌ ها اغلب شامل فروش ارزیابی تاثیر بازار کار یا گواهیLMIA می ‌شود، که کارفرمایان کانادایی برای استخدام کارگر خارجی درخواست می‌ کنند.

ویزدوم اوگباگبایدی از لاگوس نیجریه به CBC گفت قربانی چنین کلاهبرداری شده است. این مرد 31 ساله سال گذشته از طریق یک گروه فیسبوکی تماسی از مردی دریافت کرد که ادعا می کردکارمند آژانس مسافرتی است و در اخذ ویزای کانادا و بریتانیا تخصص دارد. اوگباگبایدی افزود از آنجایی که این مرد از  کامیونیتی خودش بود، به او اعتماد کرد.

این مرد پیشنهاد کرد از طریق برنامه کارگران خارجی موقت برای او شغلی در یک شرکت ساختمانی کانادایی پیدا کند. این فرد از اوگباگبایدی خواست هزینه ارزیابی امنیتی، گواهی پزشکی و سایر هزینه های اداری را بپردازد.

پس از پرداخت این مبالغ، این فرد در ماه دسامبر ادعا کرد که نامه رسمی پیشنهاد کار در راه است، اما متقاضی باید هزینه اضافی برای آن بپردازد. درخواست جدید، اوگباگبایدی را مشکوک کرد. بنابراین از پرداخت وجه امتناع کرد.  بالاخره در فوریه سال جاری، کارمند فرضی آژانس مسافرتی یک نامه پیشنهادکار و یک LMIA جعلی برای او ارسال کرد.  مدرک LMIA که در اختیار CBC قرار داده شد، از طرف شرکتی به نام Cabral Construction با آدرس کلگری صادر شده بود. اما وب سایت و شماره تلفن ذکر شده روی سربرگ کار نمی کند و چنین شرکتی در آدرس ارائه شده ثبت نشده است.

متاسفانه اوگباگبایدی قبل از دریافت نامه جعلی، حدود 1.1 میلیون نایرای نیجریه کمی بیش از 1000 دلار کانادا به کلاهردار پرداخت کرده بود.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید