اخباراخبار کانادا

کدام نسل از والدین برای تربیت فرزندان شرایط سخت تری داشتند؟ 

اخیرا، پزشک ارشد آمریکا، توصیه بهداشت عمومی درباره تأثیر استرس های مدرن بر سلامت روان والدین صادر کرد و گفت والدین امروزی با چالش های منحصر به فردی مانند رسانه های اجتماعی و بحران سلامت روان جوانان روبرو هستند. 

اما برخی از والدین از نسل های قدیمی تر می گویند که تربیت فرزندان همیشه یک مبارزه بوده و خواهد بود. 

دانکن مک‌ دونالد، از اوریلیا، می ‌گوید استرس والدین منحصر به این نسل نیست و در واقع، اکنون منابع بیشتری نسبت به زمانی که او فرزندانش را بزرگ کرده، برای والدین در دسترس است. او 64 ساله، کشیش سابق و دارای سه دختر و شش نوه است. او ساعت‌های طولانی کار می‌ کرد و استرس خود را به خوبی مدیریت نمی‌ کرد. دانکن اواخر دهه 1990 و در سال های نوجوانی دخترانش نگران انتخاب های آنها بود و آن دوران را پراسترس ترین سال های زندگی اش توصیف کرد. 

70 درصد از 3640 والدین آمریکایی با حداقل یک فرزند زیر 17 سال، می گویند پرورش فرزندان در حال حاضر دشوارتر از 20 سال پیش است. 

با این حال ممکن است، هر نسلی فکر کند که بدترین وضعیت را داشته است. 

دکتر اشلی میلر، دانشیار بالینی روانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید: مقایسه والدین در دوره های مختلف بسیار سخت است. با این اوصاف، فکر می ‌کنم فرزندپروری مدرن نه تنها استرس‌ زاتر است، بلکه میزان استرس افزایش یافته است. 

میلر، که روانپزشک کودک و نوجوان نیز هست، گفت: انتظارات خیلی زیاد است. این انتظاراتی است که والدین از خود دارند، اما همچنین انتظارات عمومی جامعه، درباره نقش والدین در رشد کودک وجود دارد. این ایده فراگیر که والدین باید فرزندان خود را همیشه راضی نگه دارند، بسیار متفاوت از نسل های قبلی است. 

از سوی دیگر لیندا هانتر از برایتون، می‌ گوید فکر نمی ‌کند در حال حاضر فرزندپروری سخت ‌تر باشد. همچنین فکر نمی‌ کند پرورش فرزندان، زمانی که خودش یک مادر شاغل و مجرد بود و در دهه های 70 و 80 در تورنتو بچه های خردسالش را بزرگ می کرد، استرس زا نبود. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید