اخباراخبار کانادا

کانادا ویژگی بالقوه نجات بخش ساعت اپل را تایید کرد

شرکت اپل در جریان مراسم معرفی آیفون 16، اعلام کرد watchOS 11  قابلیت تشخیص آپنه خواب را به آخرین مدل های ساعت خود می آورد. این ویژگی با اپل واچ سری 10، سری 9 و اولترا 2 در بیش از 150 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده و بریتانیا – اما نه کانادا، سازگار است. اما خوشبختانه وزارت بهداشت کانادا به تازگی این ابزار را تایید کرده و می تواند به زودی در اینجا نیز عرضه شود.

به این ترتیب اپل واچ اکنون مجاز به تشخیص آپنه خواب در کانادا است. در حالی که شرکت مشخص نکرده است که چه زمانی این ویژگی را در این کشور عرضه خواهد کرد، اما می توان حدس زد که ظرف چند هفته آینده خواهد بود. پس از فعال شدن ویژگی در اپل واچ های سازگار، اگر الگوریتم علائم آپنه را تشخیص بدهد، یک هشدار برای کاربر صادر می شود. 

این ویژگی از شتاب ‌سنج اپل واچ برای نظارت بر حرکات مچ دست در هنگام خواب استفاده می ‌کند. سپس تراشه Apple S9 یا S10 داده های جمع آوری شده را برای تشخیص الگوهای تنفسی مرتبط با وضعیت پزشکی تجزیه و تحلیل می کند. در صورت شناسایی، سیستم عامل به کاربر آسیب دیده هشدار می دهد و به او توصیه می کند با پزشک مشورت کند.

شایان ذکر است که اپل واچ در اصل یک دستگاه پزشکی نیست و برای تشخیص احتمالی نباید تنها به آن اعتماد کنید. بنابراین، حتی اگر ساعت هوشمند به شما هشدار نمی ‌دهد، توصیه می ‌کنیم معاینات منظم داشته باشید و در صورت مشاهده علائم غیرعادی به پزشک مراجعه کنید. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید