اخباراخبار کانادا

کانادا تعداد مهاجران را کاهش می دهد

به گزارش رویترز، کانادا برای اولین بار در سال ‌های اخیر تعداد مهاجران را به شدت کاهش می ‌دهد. این اقدام نشان ‌دهنده تغییر قابل توجهی در سیاست دولت ترودو در تلاش برای بقاء می باشد. 

به گفته یک منبع دولتی، کانادا 395 هزار نفر در سال 2025، 380 هزار نفر در سال 2026 و 365 هزار نفر در سال 2027 مهاجر می پذیرد. رقم اعلام شده برای سال آینده، حدود 100 هزار نفر کمتر از 485 هزار مهاجر در سال 2024 است. 

دولت همچنین تعداد ساکنان موقت در سال 2025 را با حدود 30 هزار کاهش به 300 هزار نفر می رساند. طبق آمار کانادا، در سه ماهه دوم سال جاری، 2.8 میلیون سکن موقت، شامل کارگران و دانشجویان خارجی در کانادا وجود داشتند. 

در سال‌ های اخیر، دیدگاه کانادایی ها درباره مهاجران تا حدی به دلیل کمبود و همچنین افزایش قیمت مسکن تغییر کرده است. هجوم بی سابقه مهاجران، جمعیت کانادا را به سطح بی سابقه ای افزایش داده و بالطبع تقاضا و قیمت مسکن را بیش از پیش افزایش داده است. 

مساله مهاجران به حدی جدی است که به یکی از موضوعات بحث برانگیز و اصلی کمپین های انتخابات فدرال در اکتبر 2025 تبدیل شده است. نظرسنجی ها نشان می دهند که سهم فزاینده ای از کانادایی ها سطح فعلی مهاجرت بیش از حد بالا می دانند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید