اخباراخبار کانادا

کانادایی ها پول زیادی بابت مالیات بنزین می پردازند و این مبلغ بالاتر نیز خواهد رفت! 

 

یک خانوار معمولی انتاریویی دارای دو اتومبیل، سالانه حداقل 2 هزار دلار مالیات بنزین پرداخت می کند. 

بطور روزانه در پمپ بنزین ها مادرانی را می بینیم که قبل از بردن بچه ها به تمرین فوتبال، باک اتومبیل خود را پر می کنند و دعا می کنند صورتحساب از 100 دلار عبور نکند تا بتوانند پس از یک ساعت تمرین بچه ها را به مک دونالدز ببرند. یا پدرانی که پس از یک هفته رفت و آمد به محل کار تصمیم می گیرند برای آخر هفته باک را تا نیمه پر کنند تا پول کافی برای خرید مواد غذایی برای شام را داشته باشند. 

حقیقت این است که بسیاری از تقصیرها در گرانی بنزین به گردن سیاستمداران، بویژه دولت فدرال است. میانگین ​قیمت بنزین در انتاریو اواخر ماه گذشته 1.66 دلار در هر لیتر بود که 56 سنت در هر لیتر آن مالیات بود. 

این بدان معناست که بیش از یک سوم قیمت بنزین مالیات است – پولی که از جیب خانواده‌ هاخارج می ‌شود و به خزانه دولت می ‌رود.

خانواده ای که هر دو هفته یک بار باک دوج کاراوان و هوندا آکورد را پر می کند، در نهایت در طول یک سال 2000 دلار مالیات بنزین می پردازد. این معادل هزینه دو ماه مواد غذایی برای یک خانواده چهار نفره است.

صورتحساب مالیات کربن – مالیاتی که توسط ترودو اعمال شده –  برای همین خانواده هم اکنون به 604 دلار در سال می رسد. 

اگر اکنون مالیات بنزین 56 سنت در هر لیتر سنگین به نظر می‌ رسد، منتظر بمانید تا ببینید نخست ‌وزیر جاستین ترودو چه چیزی برای کانادایی‌ ها در نظر گرفته است. ترودو قصد دارد تا سال 2030 هر سال مالیات کربن را افزایش بدهد.  تا 6 سال دیگر، هزینه سالانه مالیات بنزین خانواده به 3570 دلار در سال افزایش خواهد یافت. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید