مقالاتمقالات اقتصادی

کانادایی‌ ها با وجود کاهش تورم، همچنان از نظر مالی با مشکل مواجه هستند

تقریبا نیمی از کانادایی ها برای لذت بردن از فصل باربکیو و گشت و گذار در سواحل زیبا، با مشکل مواجه هستند، زیرا وضعیت مالی خود و خانواده شان بدتر از آن است که فکرش را می کردند. 

بر اساس نتایج مطالعه جدید TransUnion Canada که سه شنبه گذشته منتشر شد، وضعیت مالی 46 درصد از خانوارهای کانادایی در سال 2024 بدتر شده است و 58 درصد نیز گزارش کردند نسبت به وضعیت مالی خود در 12 ماه آینده خوشبین نیستند. 

روبینا احمد-حق، کارشناس امور مالی، گفت: این ارزیابی با توجه به هزینه زندگی و تورم، تعجب آور نیست و این در حالی که تورم کاهش یافته و بانک کانادا نرخ بهره کلیدی خود را کاهش داده است. 

احمد-حق، مجری برنامه For What It’s Worth در شبکه رادیویی  Corus Entertainment، به گلوبال نیوز گفت: در بسیاری از موارد، اگر وام مسکن سنگینی داشته باشید، شاید هر ماه 50 یا 60 دلار در جیب شما باقی بماند.  

نظرسنجی TransUnion از 1 تا 10 می، قبل از کاهش نرخ بهره بانک کانادا در ژوئن انجام شد.

با توجه به اینکه حدود 57 درصد از خانوارهای کانادایی می گویند درآمدشان با نرخ تورم فعلی مطابقت ندارد، این بدان معناست که مردم حتی با وجود کاهش نرخ بهره همچنان قیمت های بالاتری نسبت به سه یا چهار سال پیش می پردازند.  احمد-حق افزود: ما از نظر مالی در یک دوره زمانی دشوار قرار داریم. 

تورم یکی از سه نگرانی مالی اصلی خانوارها-  برای تقریباً 9 نفر از هر 10 کانادایی – در شش ماه آینده است. آنها باید در مورد اینکه چه چیزی بخرند و چه مقدار پول پس انداز کنند، تصمیم گیری نمایند.

بابی عمر، سخنران انگیزشی کانادایی، به گلوبال نیوز گفت اگرچه او و خانواده‌ اش احساس می ‌کنند از نظر مالی وضعیت خوبی دارند، اما با این حال همچنان گزینه های پیش رو را بررسی می کنند. او افزود: با اعضای خانواده می نشینیم و از خود می پرسیم آیا واقعا نیاز به خرید این همه لباس داریم؟ آیا باید حتما فلان نمایش را ببینیم؟ آیا نیاز به سرمایه گذاری در این زمینه را داریم؟ گفتگو و تبادل نظر با یکدیگر درباره این موضوعات واقعا مهم است و به اتخاذ تصمیم درست کمک می کند. 

بری چوی، کارشناس امور مالی شخصی در  Money We Have ، به گلوبال نیوز گفت اتخاذ این تصمیمات می تواند بسیار مهم باشد، زیرا بسته به موقعیت شخصی و مالی شما، ممکن است مجبور شوید تغییراتی در مواردی مانند صندوق اضطراری، بازنشستگی یا مخارج غیرضروری خود ایجاد کنید. برای مثال، مطالعه TransUnion نشان داد که 52 درصد از مصرف کنندگان  کانادایی قصد دارند مخارج اختیاری یا غیرضروری خود را کاهش دهند و برخی به دنبال تغییر عادات پس انداز هستند. برای برخی، این حتی می تواند به معنای تغییر شغل باشد.

چوی گفت: نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که به دنبال مشاغلی باشید که درآمد بیشتری دارد. بیایید واقع بین باشیم. کارفرمای شما افزایش حقوق نمی دهد. بنابراین بهترین گزینه این است که به دنبال شغل دیگر و یا بدترین سناریو یعنی شغل دوم بروید.  

متاسفانه یافتن شغل جدید ممکن است همیشه و به سادگی قابل انجام نباشد و بنابراین مردم باید نگاه دقیق تری به تصویر کلی وضعیت مالی خود و خانواده شان بیندازند. 

چوی افزود: اگر صورت ‌حساب ‌های کارت اعتباری یا هر نوع بدهی دیگری دارید که بهره بالایی دارد، قطعاً باید روی بازپرداخت آنها تمرکز کنید. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید