اخباراخبار کانادا

کار دولت اقلیت ترودو تمام است؟ جاگمیت سینگ ، توافق بین نیو دموکرات ها با دولت لیبرال را لغو کرد! 

جاگمیت سینگ، رهبر حزب نیو دموکرات کانادا، در حال ترک توافقنامه بین حزبی است که تا به اینجا به باقی ماندن دولت اقلیت جاستین ترودو در قدرت کمک کرده است. 

سینگ در پیام ویدیویی امروز، 4 سپتامبر، گفت تصمیم دارد روابط خود با حزب حاکم را پیش از آغاز نشست پاییزی پارلمان قطع کند، زیرا معتقد است لیبرال ها بیش از حد ضعیف و بیش از حد خودخواه هستند و نمی توانند برای منافع طبقه متوسط بجنگند!

سینگ گفت: امروز به نخست ‌وزیر اطلاع دادم که توافقنامه را پاره کرده ‌ام. لیبرال ها مردم را ناامید کرده اند. آنها سزاوار یک فرصت دیگر از سوی کانادایی ها نیستند. آنها عوض نمی شوند و نمی توانند امید را بازگردانند. نمی توانند محافظه کاران را متوقف کنند، اما ما (نیو دموکرات ها) می توانیم! 

سینگ انتخابات بعدی فدرال را به عنوان انتخابی بین حزب خود و حزب محافظه کار تحت رهبری پویلیور دانست. 

لازم به ذکر است که پیمان یا توافق دو جانبه اولین بار در مارچ 2022 امضاء شد و قرار بود در جون 2025 منقضی شود. طبق این توافقنامه نیو دموکرات ها موافقت کردند در ازای پیشبرد سیاست های مترقی از سوی لیبرال ها، به لوایح دولت ترودو رای مثبت بدهند تا او و کابینه قربانی رای عدم اعتماد نشوند. 

انصراف نیو دموکرات ها به این معناست که لیبرال ها باید بصورت مورد به مورد  به لوایح پیشنهادی رای بدهند تا لیبرال ها از حمایت سیاسی لازم برای باقی ماندن در قدرت و جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام برخوردار شوند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید