علم و دانش

چیزهای شگفت انگیزی که نمی دانستید در کانادا ساخته شده اند

آیا می دانستید بیشتر فرایزهای جهان از نیوبرانزویک می آید؟

شرکت McCain Foods مستقر در نیوبرانزویک اکثر سیب زمینی ها را در یک کارخانه فرآوری پیشرفته در فلورانس ویل – بریستول تولید می کند. این شهر کوچک در غرب نیوبرانزویک نام پایتخت فرایز جهان را به خود گرفته است. 

Carleton Place کانادا بهترین چوب های بیسبال جهان را می سازد

در فصل 2012 لیگ برتر بیسبال، بیش از 100 بازیکن چوب بیسبال ساخته شده از چوب درخت افرای کانادایی را تاب دادند.  سام هولمن، بنیانگذار شرکت Sam Bat، چوب بیسبال افرا را اختراع کرد. بنابراین، اگر یک بازیکن حرفه‌ ای را با لوگوی خفاش کوچک روی چوب بیسبال می ‌بینید، این یکی از 18000 محصولی است که هر سال در کانادا در کارخانه Sam Bat در Carleton Place، در فاصله نیم ساعتی از اتاوا، ساخته می ‌شود.

 

ساسکاچوان بیشتر عدس های جهان را تولید می کند

کانادا با حدود 1.5 میلیون تن در سال، بزرگترین تولید کننده و صادرکننده عدس سبز در جهان است. 95 درصد آن از ساسکاچوان می آید.

تورنتو بهترین دوچرخه های مسابقه ای جهان را می سازد 

شرکت Cervelo مستقر در تورنتو با استفاده از ابزارها و تکنیک‌ های مشابه تیم ‌های فرمول یک، سریع ‌ترین و سبک ‌ترین دوچرخه ‌های مسابقه ای جهان را می ‌سازد. در المپیک 2008 پکن، ورزشکارانی که دوچرخه سرولو داشتند، 10 مدال کسب کردند، در حالی که در سال 2008، کارلوس ساستره با دوچرخه سرولو برنده Tour De France شد.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید