علم و دانش

چند رفتار عجیب مرتبط با ضریب هوشی بالا 

برخی از نوابغ جهان، مانند آلبرت اینشتین و چارلز داروین، رفتارهای عجیبی مانند انزوا از خود بروز می دادند. در حالی که جهانیان ممکن است این عادات را عجیب و غریب بدانند، اما مطالعات متعدد این رفتارها را با داشتن IQ یا ضریب هوشی بالا مرتبط کرده اند. روانشناسان چند رفتار عجیب و غریب را مشخص کرده و می گویند این رفتارها نشانه باهوش بودن فرد است. 

  • حرف زدن با خود

اگر با خودتان حرف می زنید، دیوانه نیستید و در واقع ممکن است نشانه این باشد که شما از یک فرد معمولی باهوش تر هستید. اگرچه این رفتار تا حدودی غیرمنطقی است، اما تعداد فزاینده ای از شواهد نشان می دهد که مزایای شناختی بزرگی دارد – از جمله یادآوری بهتر حافظه، اعتماد به نفس، تمرکز و موارد دیگر.

در یک مطالعه در سال 2012، تیمی از محققان آمریکایی به شرکت کنندگان 20 تصویر از اشیای مختلف نشان دادند و از آنها خواستند که عکس خاصی را پیدا کنند. دانشمندان دریافتند افرادی که در حین تماشای تصاویر با خود صحبت می کنند، سریع ‌تر قادر به شناسایی شی هستند.

  • تا دیر وقت بیدار ماندن

مطالعه‌ ای که در ژانویه منتشر شد، داده‌ های 26000 بزرگسال را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نشان داد افرادی که تا دیروقت بیدار می ‌مانند در تست ‌های شناختی به طور قابل‌ توجهی نسبت به افراد سحرخیز نمره بالاتری کسب کردند. بسیاری از ذهن های درخشان از جمله داروین و مارسل پروست دارای عادات شبانه هستند. اگر ذهن شما در حالی که بقیه دنیا خواب هستند فعال ترین است، ممکن است ضریب هوشی بالایی داشته باشید.

  • خیالبافی 

غرق شدن در رویاهای روزانه نشانه این است که شما باهوش و خلاق هستید.

تحقیقات اریک شوماخر، دانشیار روان ‌شناسی دانشگاه جورجیا، نشان داد افرادی که به دفعات بیشتر رویاپردازی می ‌کنند، در آزمون ‌های توانایی فکری و خلاقیت نمره بالاتری کسب می ‌کنند.

اسکن های MRI نیز نشان داد که این افراد سیستم های مغزی کارآمدتری دارند. این شواهد نشان می دهد که رویاپردازی در واقع یک تمرین عالی برای مغز شماست. بنابراین اگر متوجه شدید که ذهن ‌تان سرگردان است، این نشانه خوبی است.

  • به هم ریختگی اتاق یا میز کار 

برخی افراد نمی توانند اتاق یا میز شلوغ و نامرتب را تحمل کنند. اما به نظر می رسد که افراد بسیار باهوش به آن اهمیتی نمی دهند – یا شاید حتی آن را ترجیح می دهند.

تیمی از محققان تصمیم گرفتند تا علت آن را تعیین کنند. آنها شرکت کنندگان در مطالعه را در یک فضای اداری نامرتب یا مرتب قرار دادند و از آنها خواستند که کاربردهای جدیدی برای توپ های پینگ پنگ داشته باشند. اگرچه هر دو گروه ایده های مشابهی را ارائه کردند، اما شرکت کنندگان در اتاق نامرتب ایده های خلاقانه و جالب تری ارائه کردند. 

  • پرسیدن سوالات زیاد

کنجکاوی نشانه آن است که ذهن شما همیشه به دنبال درک دنیای اطراف شماست. همچنین به این معنی است که شما همیشه در حال یادگیری و ذخیره اطلاعات جدید هستید. هر چه سوالات بیشتری بپرسید، درک شما بیشتر می شود. برای برخی ممکن است آزاردهنده به نظر برسد، اما برای افرادی که ضریب هوشی بالایی دارند، این کنجکاوی سیری ناپذیر طبیعی است.

6 –      درونگرا بودن

درونگراها نسبت به برونگراها تمایل به پردازش شناختی عمیق تری دارند و دقیق تر و انتقادی تر فکر می کنند، که می تواند با ضریب هوشی بالاتر همراه باشد.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید