اخباراخبار کانادا

پیر پویلیور در صورت پیروزی در انتخابات مالیات کربن صنعتی و مصرفی را حذف می کند! 

پویلیور، رهبر محافظه ‌کاران وعده داده است که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات عمومی آتی، مالیات کربن را برای شرکت‌ های بزرگ کانادایی و همچنین خانواده‌ های عادی حذف خواهد کرد.

نامبرده طی گفتگو با رادیو CBC کبک تایید کرد برنامه های او به لغو مالیات کربن فدرال برای مصرف کنندگان کانادایی محدود نشده و شامل شرکت ها و صنایع نیز خواهد شد. 

او همچنین قصد دارد مقررات سوخت پاک – دومین مالیات کربن فدرال که برای همه استان ها اعمال می شود – را لغو کند. این مالیات تا سال 2030 حدود 17 سنت در هر لیتر هزینه سوخت را افزایش می دهد. 

احزاب بلوک کبکوا و لیبرال ها خواهان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل هستند، ولی محافظه کاران می خواهند مالیات را کاهش بدهند. 

پویلیور همچنین بلوک را به دلیل حمایت از مالیات بر سود سرمایه یا capital gain tax مورد انتقاد قرار داد و گفت این پول از کشاورزان، مشاغل کوچک و کارآفرینان کبک گرفته شده و به جیب دولت فدرال می رود. پولیور افزود: فقط حزب محافظه کار به این لایحه رای منفی داد و ما قصد داریم اصلاحات اساسی را برای ساده سازی، کاهش وعادلانه تر کردن مالیات ها در سیستم اعمال کنیم. 

مالیات کربن در سال 2024 حدود 11.9 میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا هزینه خواهد داشت که به طور متوسط ​​295 دلار تولید ناخالص داخلی از دست رفته برای هر نفر است. طبق محاسبات فدراسیون مالیات دهندگان کانادایی، تا سال 2030، این هزینه به 30 میلیارد دلار یا 678 دلار تولید ناخالص داخلی از دست رفته به ازای هر کانادایی افزایش خواهد یافت.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید