مقالاتمقالات پزشکی

هشدار هایی که بینی تان درباره سلامتی بدن‌تان می دهد را جدی بگیرید

بینی شما فقط یک ویژگی ظاهری و یا یک عضو ساده نیست؛ بلکه می‌تواند سرنخ‌های مهمی درباره وضعیت سلامتی شما فاش کند. نگاه دقیق‌تر به آن می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره شرایط مختلف سلامتی، چه درونی و چه بیرونی، ارائه دهد.

جوش های روی بینی نشان دهنده چه بیماری می تواند باشد؟

جوش‌های روی بینی، به خصوص جوش‌های سرسیاه و سرسفید، خیلی رایج هستند. این جوش‌ها وقتی ایجاد می‌شوند که منافذ پوست با چربی و سلول‌های مرده پر شوند. نوع دیگری از جوش به نام روزاسه هم وجود دارد که باعث قرمزی و التهاب پوست بینی می‌شود.

جوش های آبی نشان دهنده چیست؟

سارکوئیدوز یک بیماری است که می‌تواند باعث التهاب در قسمت‌های مختلف بدن شود. گاهی اوقات، این بیماری می‌تواند پوست را نیز درگیر کند و باعث ایجاد جوش‌های آبی یا بنفش در نواحی سرد بدن مانند بینی، گوش‌ها و انگشتان شود. این جوش‌ها لوپوس پرنیو نامیده می‌شوند و با لوپوس معمولی که باعث جوش در صورت می‌شود، متفاوت هستند.

حساسیت بیش از حد بینی نشانه چیست؟

اگر احساس می‌کنید که پوست بینی‌تان بیش از حد حساس شده و دائما می‌خواهید آن را بخارانید، ممکن است به سندرم تروفیک سه قلو مبتلا باشید. این بیماری نادر به دلیل آسیب به عصب سه قلو ایجاد می‌شود و با بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و خارش شدید در اطراف سوراخ‌های بینی همراه است.

 

بنابراین، بینی شما می‌تواند اطلاعات مهمی درباره سلامتی‌تان به شما بدهد. تغییرات در ظاهر و حس پوست بینی، از جمله قرمزی، جوش، خارش و بی‌حسی، می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات مختلف پوستی یا بیماری‌های داخلی باشد. بنابراین، مهم است که به تغییرات پوست بینی خود توجه کنید و در صورت مشاهده هر گونه علائم غیرعادی، به پزشک مراجعه نمایید.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید