اخباراخبار کانادا

هزینه‌ های غیر منتظره خدمات بهداشت عمومی در کانادا

بر اساس یک نظرسنجی اخیر که توسط آمار کانادا انجام شده، نزدیک به نیمی از کانادایی‌ها اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت‌ها بر توانایی آن‌ها برای تأمین هزینه‌های روزمره تأثیر گذاشته است. این افراد به طور فزاینده‌ای از بار مالیاتی سنگین خود آگاه هستند؛ به طوری که ۷۴٪ احساس می‌کنند خانواده‌های متوسط بیش از حد مالیات می‌دهند. این موضوع به ویژه با توجه به اینکه خانواده‌های متوسط کانادایی بیشتر از هزینه‌های غذا، پوشاک و مسکن خود را صرف مالیات می‌کنند، چندان عجیب نیست.

بار مالی فزاینده‌ای که بر دوش جامعه است، به‌ویژه به دلیل هزینه‌هایی که برای خدمات بهداشتی عمومی پرداخت می‌کنیم، همچنان پنهان مانده است. هزینه‌های درمان عمومی رایگان نیستند، اما تعیین دقیق هزینه‌ای که هر فرد یا خانواده برای آن پرداخت می‌کند، بسیار دشوار است. سیستم بهداشت عمومی ما از طریق درآمدهای عمومی دولت تأمین مالی می‌شود و مالیات‌های مختلف به یک منبع مالی عمومی واریز می‌شوند که از آن، دولت‌ها بخش قابل توجهی را برای بهداشت و درمان برداشت می‌کنند.

محاسبه هزینه کل خدمات بهداشتی در کانادا کار ساده‌ای است. اما تعیین اینکه هر خانواده به طور دقیق چقدر از این هزینه را پرداخت می‌کند، بسیار پیچیده است، مخصوصاً وقتی که درآمدها و اندازه خانواده‌ها متفاوت باشد. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک خانواده متوسط با دو فرزند، سالانه حدود ۱۷,۷۱۳ دلار برای خدمات بهداشتی عمومی پرداخت می‌کند.

افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان برای خانواده‌های کانادایی بسیار سریع‌تر از رشد درآمدهای آنها بوده است. در حالی که درآمدهای متوسط تنها با نرخی کمتر از نیمی از نرخ افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان رشد کرده‌اند، هزینه‌های این خدمات برای خانواده‌ها بیش از دو برابر شده است.

این ارقام نه تنها برای خانواده‌هایی که به نحوه هزینه‌ مالیات‌های خود علاقه‌مندند، اهمیت دارند، بلکه یکی از جنبه‌های بسیار مهم معادله در تلاش برای درک این موضوع است که آیا ارزش مناسبی برای هزینه‌های بهداشتی و درمانی خود دریافت می‌کنیم. با توجه به هزینه تقریبی ۱۸,۰۰۰ دلار برای یک خانواده چهار نفره، سیستم بهداشت عمومی کانادا به هیچ وجه رایگان نیست.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید