اخباراخبار کانادا

نگرانی مدیر بانک مرکزی کانادا از افزایش بدهی اعتباری اجاره نشین ها

تیم مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، می گوید کانادایی های مستاجر برای بقاء و حفظ سرپناه بیش از پیش به کارت های اعتباری وابسته هستند و بسیاری از آنها برای پرداخت صورتحساب ها با مشکل مواجه می باشند.  

مکلم در سخنرانی سه شنبه گذشته خود در مؤسسه مالی بین المللی (IIF) و انجمن بانکداران کانادا (CBA)  نگرانی فزاینده خود را در مورد این روند ابراز کرد.

در حالی که صاحبان وام مسکن ممکن است با مشکل مواجه باشند، مکلم از افزایش قابل توجه استرس مالی در میان وام گیرندگان بدون وام مسکن (عمدتا اجاره نشینان)، صحبت کرد.

نامبرده گفت: قبل از همه‌ گیری، اجاره‌ کنندگان کانادایی وضعیت مالی بهتری داشتند  و تاخیر یا عدم پرداخت صورتحساب های کارت های اعتباری به پایین تر حد رسیده بود، اما وضعیت از آن زمان تغییر کرده است. اکنون شاهد عقب افتادن سهم بیشتری از صورتحساب های کارت اعتباری و وام اتومبیل هستیم. 

مکلم افزود: در طول سال گذشته، سهم وام گیرندگان بدون وام مسکن که بیش از 90 درصد سقف اعتباری کارت خود را استفاده کرده اند، افزایش یافته و این نگران کننده است. 

ناتاشا مک میلان، از مدیران کارگزاری وام مسکن  Ratehub.ca، می ‌گوید راه هایی وجود دارد که اجاره‌ کنندگان می ‌توانند افزایش بدهی کارت اعتباری را مدیریت کنند. او پیشنهاد می کند این کار را با نظارت بر هزینه های خود شروع کنید. 

وی افزود: هزینه های خود را بررسی کنید تا مخارج ماهانه را مشخص کنید و سپس هزینه های غیرضروری را کاهش بدهید. با آگاهی از خرج و مخارج یک بودجه واقع بینانه ایجاد کنید تا درآمد و هزینه های ضروری شما را منعکس کند. باقی مانده را به چیزهای غیرضروری اختصاص بدهید و مخارج غیرضروری خود را در همان حد نگه دارید. گزینه بعدی اینکه موجودی روی کارت خود را به یک کارت اعتباری جدید با نرخ پایین تر منتقل کنید. با این کار می توانید به مدت حداقل چندین ماه، بهره پایین تری روی موجودی کارت بپردازید و همزمان روی تسویه بدهی های خود متمرکز شوید. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید