علم و دانش

نابودی چندین سایت میراث جهانی یونسکو به دلیل تغییرات اقلیمی تا سال 2050! 

دانشمندان 50 مکان مهم و در معرض خطر از جمله چهار مکان در بریتانیا، را مشخص کرده اند. برخی از این سایت ها پربازدیدترین مکان های توریستی در جهان می باشند. 

محققان Climate X از مدل‌ های آب و هوایی برای پیش ‌بینی چگونگی تاثیر سیل، فرسایش ساحلی، رانش زمین، خطرات ناشی از باد و طوفان بر مکان‌ های دیدنی در سراسر جهان استفاده کردند. در گزارش مطالعاتی، 50 سایت در معرض خطر برجسته شده است. هدف از انتشار این گزارش ارائه هشدار جدی به دولت ها و جامعه جهانی است تا حفاظت از کره زمین و همچنین حفظ آثار باستانی و زیرساخت های فعلی را در اولویت قرار بدهند. 

فهرست میراث جهانی یونسکو در حال حاضر شامل 1223 مکان مهم است که باید محافظت شوند. 

پژوهشگران از پلتفرم Climate X Spectra برای مدل سازی چگونگی تاثیرات تغیرات آب و هوایی استفاده کردند. این تجزیه و تحلیل نشان داد در صورت ادامه افزایش انتشار گازهای گلخانه ای با نرخ فعلی، 50 سایت کلیدی در معرض خطر جدی خواهند بود. 

در صدر این فهرست، سیستم سوباک اندونزی قرار دارد که در برابر سیلاب های سطحی، گرمای شدید و خطر خشکسالی آسیب پذیر است. پس از آن پارک ملی کاکادو استرالیا قرار دارد که در معرض خطر سیل و آتش سوزی های سطحی است. کوانژو در چین نیز با خطر خشکسالی مواجه است. 

برخی از دیگر مکان های کلیدی در فهرست مورد اشاره عبارتند از: خانه اپرای سیدنی، پارک ملی المپیک ایالات متحده، آلپ سوئیس، صومعه های کوهستانی بودایی سانسا در کره، معبد خورشید در هند، پارک سلطنتی استادلی در یورکشایر – انگلستان.

معبد خورشید – هند 

 

خانه اپرا – سیدنی

استادلی پارک – یورکشایر

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید