اخباراخبار کانادا

میانگین اجاره بها در کانادا در ماه جولای: 2200 دلار!  

طبق گزارش جدید، اجاره بها در کانادا همچنان در حال افزایش است، اما سرعت رشد سالانه کاهش یافته است.

طبق داده‌ های Rentals.ca و Urbanation ، اجاره بهای تمام انواع املاک مسکونی در جولای به طور متوسط ​​​​2201 دلار بوده است که 5.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این حال افزایش سال به سال کندترین از اوایل سال 2022 بوده است. 

با تضعیف تقاضا، نرخ اجاره در طول همه‌ گیری تحت فشار نزولی قرار گرفت و میانگین آن در مارچ 2021 به 1685 دلار رسید. اما این نرخ در ماه گذشته تقریباً 31 درصد از آن زمان افزایش یافت. 

ونکوور شاهد کاهش حدود 7 درصدی اجاره بها در جولای نسبت به سال گذشته و رسیدن آن به 3101 دلار بود. میانگین اجاره بها در تورنتو نیز با 5 درصد کاهش به 2719 دلار رسید. 

از سوی دیگر، نرخ میانگین در کبک سیتی با 21 درصد افزایش به 1657 دلار و در هالیفاکس با 18 درصد افزایش به 2373 رسید و در ساسکاتون، ادمونتون و رجینا افزایش دو رقمی داشت. 

به طور کلی، همه استان ها – به جز انتاریو و بریتیش کلمبیا – شاهد افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته بودند و ساسکاچوان با 22.2 درصد پیشتاز بود.

دولت فدرال اقداماتی را برای مقابله با افزایش اجاره بها در نظر گرفته است، از جمله اعمال محدودیت برای ورود دانشجویان بین المللی و کاهش کلی تعداد ساکنان موقت. همچنین بودجه بیشتری برای ساخت و ساز املاک اجاره ای در نظر گرفته شده، اما این گزینه به دلیل بالا بودن نرخ بهره و افزایش هزینه های ساخت و ساز با مشکل مواجه شده است. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید