اخباراخبار کانادا

مقابله به مثل احتمالی چین با تعیین تعرفه روی کالاهای صادراتی کانادا!

در پی تصمیم دولت ترودو برای تعیین تعرفه 100 درصدی جدید بر اتومبیل های الکتریکی چینی و تعرفه 25 درصدی بر فولاد و آلومینیوم ساخت چین، کارشناسان از تلافی قطعی پکن علیه اتاوا خبر می دهند.
یادآور می شود که کانادا و ایالات متحده، با هدف مقابله با یارانه های غیرعادلانه چین برای تولید انبوه اتومبیل های برقی جهت تسخیر بازار جهانی، این اقدام را ضروری می دانند. در مقابل پکن متعهد به اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا و هم اکنون کانادا شده است.
موشه لندر، استاد رشته اقتصاد در دانشگاه کنکوردیا گفت: چین تلافی خواهد کرد. زیرا کشوری نیست که بیکار بنشیند و تحریم های اقتصادی علیه خود را بپذیرد.
برخی دیگر از کارشناسان می گویند واکنش چین ممکن است مشابه واکنش آن به اتحادیه اروپا باشد، یعنی زمانی که اتحادیه تعرفه 36.3 درصدی را بر واردات اتومبیل های چینی اعمال کرد.
پکن اخیرا به تلافی، تحفیقاتی را درمورد لبنیات وارداتی از اروپا آغاز کرد. هرچند وزارت بازرگانی چین می گوید این تحقیقات به درخواست تولیدکنندگان داخلی لبنیات انجام شده است، اما کارشناسان این ادعا را نمی پذیرند.
این احتمال وجود دارد که چین صادرات محصولات کشاورزی از کانادا را هدف قرار بدهد و دسترسی کانادا به بازار خود را محدود نماید.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید