اخباراخبار کانادا

مرد انتاریویی پس از گرفته شدن متقلبانه 2 وام به نام وی، 18000 دلار بدهکار شد! 

 

مردی از انتاریو می گوید پس از اینکه فهمید هویتش برای گرفتن دو وام به سرقت رفته است، شوکه شد. 

ادوارد مندونکا از تورنتو به CTV News گفت زمانی که نامه  پستی از یک موسسه مالی دریافت کرد که در آن از تاخیر پرداخت اقساط وام 18824 دلاری صحبت شده بود، متوجه سرقت هویت و کلاهبردای از خود شد. 

مندونکا گفت همیشه سعی کرده رتبه اعتباری خوبی را حفظ کند، زیرا امیدوار است بتواند سال آینده برای اولین بار خانه خریداری کند. به همین دلیل وقتی از بدهی هنگفت مطلع شد، به شدت نگران شد. 

او افزود هرگز نزد آن موسسه مالی حساب باز نکرده بود. اما پس از تماس با موسسه به او گفته شد که در تابستان گذشته دو وام به نام او گرفته شده است. یکی به مبلغ 6648 دلار و دیگری به مبلغ 12176 دلار. اما مندونکا از گرفته شدن وام ها اظهار بی اطلاعی کرد. 

او می گوید این اتفاق بر رتبه اعتباری او تاثیر منفی گذاشته است و باید حل و فصل شود. 

طبق گزارش Equifax Canada برخی از دارندگان اعتبار امتیازی بالا بطور فزاینده ای مورد هدف مجرمین سایبری قرار می گیرند و کلاهبرداران از اطلاعات شخصی سرقت شده آنها برای دریافت وام و کارت های اعتباری استفاده می کنند. 

Equifax به قربانیان کلاهبرداری و سرقت هویت توصیه می کند آن را به پلیس گزارش کنند و یک شماره ثبت شکایت دریافت کنند. همچنین کاربران به تماس با بانک ها و موسسات اعتباری خود تشویق می شوند. آنان بایستی با دفاتر Equifax و TransUnion تماس بگیرند و یک هشدار تقلب در گزارش اعتباری خود قرار بدهند. 

قربانیان سرقت هویت ممکن فقط زمانی که رتبه اعتباری خود را بررسی می کنند، متوجه جعل هویت و کلاهبرداری بشوند. 

لازم به ذکر است که پس از تماس CTV News Toronto با موسسه مالی، این دو وام بخشیده شده و امتیاز اعتباری مندوکا بازگردانده شد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید