اخباراخبار کانادا

 مرد انتاریویی  قربانی کلاهبرداری 373 هزار دلاری سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سه مرد در انتاریو صدها هزار دلار به دلیل کلاهبرداری سرمایه گذاری در ارزهای کریپتو از دست دادند. یکی از آنها (ساکن برمپتون) 226 هزار دلار از دست داد. 

محمد حق گفت: من با 1200 دلار شروع کردم و در عرض دو هفته به 3 هزار دلار رسیدم. او به CTV News تورنتو گفت با ویدیویی در رسانه های اجتماعی مواجه شد که نخست وزیر جاستین ترودو را در حال تشویق کانادایی ها به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، نشان می دهد. با این حال ویدیویی که او دید deep fake و جعلی بود که توسط هوش مصنوعی AI دستکاری شده بود. 

حق گفت: جاستین ترودو و کریستیا فریلند از فرضت های کلیدی برای سرمایه گذاری اندک و کسب درآمد کلان ، صحبت می کردند. در آخرین لحظه دخترم گفت: بابا این یک کلاهبرداری است و شما همه پول خود را از دست می دهید. در حالی که حق فکر می کرد 427 هزار و 775 دلار در حساب خود جمع کرده است، متوجه شد قربانی 226 هزار دلار کلاهبرداری شده است. 

دارل بودنیک از میسیساگا نیز پس از تماشای ویدیو، تجربه مشابهی داشت. او در این کلاهبرداری 130 هزار دلار از دست داد. 

قربانی سوم جیوانی پولیانو از همیلتون، ویدیوی جعلی با حضور ایلان ماسک را دید که ادعا می کرد می توان با چندصد دلار سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آغاز کرد و ثروتمند شد. او حدود 17 هزار دلار از دست داده است.

به گزارش مرکز مبارزه با کلاهبرداری، بین 1 ژانویه تا 30 جون سال جاری، 148 میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های جعلی – اکثرا در ارزهای دیجیتال –  کلاهبرداری شده است. 

پلیس استان انتاریو (OPP) یک هشدار عمومی در مورد این کلاهبرداری منتشر کرده است. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید