اخباراخبار کانادا

مراقب مار زندگی انتاریو؛ خطرناک ترین گونه مار استان باشید! 

مار زنگی ترسناک Massasauga Eastern خطرناک ترین مار در انتاریو است. اگر یکی از این موجودات سمی شما را نیش بزند، چه اتفاقی می افتد؟ 

موجودات بالقوه مرگباری در پرجمعیت ترین  استان کانادا یافت می شوند و ماساسوگا در بالای این لیست قرار دارد. در حالی که ماساسوگا اغب به اشتباه به عنوان تنها مار سمی انتاریو معرفی می شود، اما این در واقع تنها گونه مار زنگی در استان و تنها خزنده بومی انتاریو است.  

خوشبختانه تنها دو مورد مرگ و میر ناشی از نیش ماساسوگا در استان گزارش شده است و هیچ مورد مرگ تایید شده ای در چهار دهه گذشته وجود نداشته است. با این حال بهتر است بدانید در صورت مارگزیدگی، چگونه واکنش نشان بدهید. 

اول اینکه وحشت نکنید، زیرا حرکت عجولانه می تواند ضربان قلب شما را افزایش بدهد و ورود سم به جریان خون شما را تسریع کند. در مرحله بعد باید محل نیش را با آب و صابون تمیز کنید و جواهرات را از دست یا پا دور کنید تا در صورت متورم شدن عضو، مشکل ایجاد نشود. با 911 تماس بگیرید و در اسرع وقت به بیمارستان بروید. به هیچ وجه سعی نکنید محل نیش را مک بزنید. 

یک مرد 25 ساله سالم که هنگام پیاده روی شبانه با صندل پنجه باز در منطقه خلیج جورجیا در انتاریو، از ناحیه انگشت شست پای چپ دچار مارگزیدگی شد، تصمیم گرفت تا درمان پزشکی را 22 ساعت کامل به تعویق بیندازد و این تصمیم اشتباه مشکلات جدی برای وی ایجاد کرد. عکس های موجود از این بیمار تورم شدید پای چپ مرد 12 ساعت پس از مارگزیدگی، همراه با خونریزی در محل نیش با دو سوراخ قابل مشاهده را نشان داد. یک هماتوم بزرگ یا لخته خون 12 در 6 سانتیمری نیز در نزدیکی ناحیه کشاله ران او ایجاد شد. این فرد در مجموع با ده ویال پادزهر درمان شد تا علائم مسمومیت کاهش یابد. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید