اخباراخبار کانادا

قانون مالیات بر خانه های خالی تورنتو تغییر می کند!

 

مالیات بر خانه های خالی تورنتو، پس از اجرای ناموفق در سال گذشته که منجر به جاری شدن سیل شکایات به شهرداری شد، برای فصل مالیاتی 2024 تغییر خواهد کرد. مسوولین شهری، طی نشست خبری 24 سپتامبر، از تغییرات پیشنهادی در مالیات خانه های خالی (VHT) رونمایی کردند.

استفان کانفورتی، مدیر ارشد مالی و خزانه ‌دار، گفت طبق برآوردها، 10 هزار خانه خالی در تورنتو وجود دارد که می توان آنها را از طریق برنامه VHT برای اشغال فوری آزاد کرد. 

وی گفت: کارکنان شهرداری باید برنامه ای را طراحی کنند  تا برخلاف سال گذشته شهروندان به سهولت اظهارنامه های سالانه خود را ارائه کنند. 

شهرداری پس از اجرای نادرست برنامه در فصل مالیاتی 2023 که باعث شد بسیاری از صاحبان املاک به اشتباه صورتحساب مالیاتی دریافت کنند، متعهد شد تغییرات اساسی لازم را اعمال کند. 

مالیات خانه های خالی در پایان سال 2021 رونمایی شد تا سرمایه گذاران بخش مسکن را وادار کند خانه های خالی را بفروشند یا وارد بازار اجاره کنند. در غیراینصورت مالیات مضاعف بر آن اعمال می شد. 

مشکل اینجا بود که در موعد تعیین شده تنها 63 درصد از صاحبخانه ها وضعیت ملک خود را اظهار کردند. ضمن اینکه بسیاری از ساکنان تورنتو پس از ارسال اظهارنامه مبنی بر خالی نبودن ملک، صورتحساب مالیاتی دریافت کردند. هرج و مرج در اعمال قانون جدید، باعث سرازیر شدن ده ها هزار شکایت به شهرداری شد. 

شهرداری می گوید در برنامه جدید، مهلت صدور صورتحساب مالیاتی VHT به اول جون تغییر می کند. همچنین سررسید پرداخت مالیات به جای 15 ماه می، 15 جون و 15 جولای، به 15 سپتامبر، 15 اکتبر و 15 نوامبر تغییر می کند. 

شهرداری از اول نوامبر یک پورتال آنلاین برای صاحبان املاک راه اندازی می کند تا اظهارنامه VHT خود را ارسال کنند. شهروندان همچنین می ‌توانند اظهارنامه‌ های خود را شخصاً به کیوسک های مالیاتی و خدمات شهری در شهرداری ارائه کنند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید