علم و دانش

غذاهایی که می توانید بعد از تاریخ انقضا مصرف کنید

تاریخ انقضا روی مواد غذایی روش خوبی است برای دانستن اینکه آیا برای خوردن بی خطر است یا نه. اما منقضی شدن تاریخ مانع مصرف برخی از مواد غذایی نمی شود. البته به شرطی که این مواد به درستی ذخیره شوند. توجه داشته باشید که چشم ها و بینی شما هنوز بهترین راه برای بررسی قابل خوردن بودن یک ماده غذایی می باشند. 

خردل و کچاپ 

خردل زرد باز نشده را می توانید تا دو سال پس از تاریخ انقضا ذخیره کنید، اما باید ظرف یک سال پس از باز شدن درب آن مصرف شود.

سس کچاپ باز نشدهرا می توانید تا یک سال پس از تاریخ مصرف ذخیره کنید، ولی پس از باز شدن درب آن باید حداکثر تا شش ماه مصرف شود. 

غلات صبحانه 

تا زمانی که غلات خود را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید و کیسه آن را به خوبی بسته نگه دارید، می توانید ماه ها پس از تاریخ انقضا، آن را مصرف کنید. 

کنسروها

اکثر کنسروها دارای تاریخ انقضا هستند. تا زمانی که روی قوطی ها فرورفتگییا زنگ زدگی وجود نداشته باشد و در یک فضای خنک نگهداری شده باشند، برای خوردن بی خطر هستند. 

تخم مرغ 

با قرار دادن تخم مرغ در یک لیوان آب می توانید بفهمید که آیا هنوز برای خوردن خوب است یا خیر. اگر ته لیوان فرو رفت، سالم است و اگر شناور ماند، نباید مصرف شود. 

پاستا

ماکارونی خشک ماندگاری نسبتا طولانیدر حدود یک تا دو سال دارد، اما از آنجایی که حاوی آب نیست، در واقع می تواند حتی بیشتر از آن نیز دوام بیاورد. فقط باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا عمر آن طولانی شود.

شکلات

ممکن است متوجه یک لایه سفید روی شکلات خود شده باشید، اما نگران نباشید، این کپک نیست. به شرطی که آن را در یک مکان خنک نگهداری کنید، مدت ها پس از تاریخ مصرف قابل خوردن است. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید