اخباراخبار کانادا

شرکت های ساختمانی کانادایی تمایلی به اجرای پروژه های جدید ندارند

طبق نتایج نظرسنجی جدید که توسط انجمن بیلدرهای کانادا و تحت عنوان شاخص بازار مسکن در سه ماهه دوم 2024 انجام شد، سازندگان کانادایی علاقه ای به اجرای پروژه های جدید ندارد.  

نظرسنجی HMI بازار فروش فعلی و انتظارات برای شش ماه آینده و همچنین علاقه خریداران را ارزیابی می ‌کند. در این نظرسنجی آمده است: بخش مسکن تک خانوار امتیاز 29.9 از 100 را به ثبت رساند که 5 امتیاز کمتر از شاخص سه ماهه قبل از آن و 10 امتیاز کمتر از سه ماهه دوم 2023 است. 

در سه ماهه دوم 2024 امتیاز بخش مسکن چند-خانوار نیز 32.5 بود که 5.4 امتیاز پایین تر از شاخص سه ماهه قبل از آن و 8.5 امتیاز پایین تر از سه ماهه دوم سال 2023 می باشد. این اعداد و ارقام نشاندهنده عدم تمایل سازندگان به ساخت و ساز جدید طی دو سال اخیر است. 

کارشناسان خاطرنشان می کنند با توجه به اتکای سازندگان به پیش فروش برای تامین مالی پروژه، اثرات مثبت کاهش نرخ بهره هنوز احساس نشده است. 

به نظر می رسد سازندگان در انتاریو و بریتیش کلمبیا کمتر از همکاران خود در سایر استان ها، به چشم انداز ساخت و ساز خوش بین هستند. 

در کل می توان گفت سازندگان کانادایی برنامه های آینده خود را به نصف کاهش داده اند. اکثر پاسخ دهندگان به نظرسنجی افزایش نرخ بهره را به عنوان مقصر اصلی رکود بخش ساخت و ساز ذکر کردند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید