علم و دانش

شارژ؛ نه برد باتری، دغدغه اصلی رانندگان اتومبیل های برقی است

 

دولت بایدن از اعتبارات مالیاتی، مقررات و سرمایه گذاری های فدرال برای سوق دادن رانندگان به سمت اتومبیل های الکتریکی استفاده می کند. اما رانندگان تنها در صورتی این انتقال را انجام می ‌دهند که مطمئن باشند می ‌توانند در زمان نیاز، به شارژ مطمئن دسترسی داشته باشند. 

در چهار سال گذشته، تعداد پورت های شارژ عمومی در سراسر ایالات متحده دو برابر شده است. از آگوست 2024، این کشور 192000 پورت شارژ فعال داشته و هر هفته حدود 1000 شارژر عمومی اضافه می کند. 

توسعه شارژرهای عمومی سفرهای طولانی با این اتومبیل ها را ممکن کرده و مالکیت EV را برای افرادی که نمی توانند باتری را در خانه شارژ کنند، از جمله ساکنان مجتمع های آپارتمانی، امکانپذیر می کند. 

فناوری شارژ در حال بهبود است و  سرعت شارژ اتومبیل برقی کمتر از 10 دقیقه می باشد. 

تصمیم تسلا برای باز کردن شبکه سوپرشارژر قابل اعتماد خود برای وسایل نقلیه غیر تسلا، نوید افزایش دسترسی به شارژرهای سریع را می دهد، اگرچه این تغییر به کندی پیش می رود.

واقعیت این است که علیرغم اقدامات انجام شده، نیاز به ایجاد تجربه شارژ قابل اعتمادتر و قابل دسترس برای همه وجود دارد. 

اگرچه زیرساخت شارژ EV در چند سال گذشته بهبود یافته است، اما قابلیت اطمینان هنوز یک مسئله حیاتی است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2022 توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، نشان داد که تقریبا 30 درصد از شارژرهای سریع عمومی (غیر تسلا) در منطقه خلیج کار نمی کنند. 

طبق دستورالعمل های فدرال، شارژرها باید میانگین سالانه آپ ‌تایم یا زمان عملکردی بیش از 97 درصد داشته باشند، اما این معیار همیشه آنطور که به نظر می‌رسد واضح نیست. 

مشکلات رانندگان با شارژرها چیزی فراتر از زمان شارژ است. موانع فنی، مانند پردازش پرداخت و ارتباط وسیله نقلیه به شارژر، می توانند از شروع یا تکمیل شارژ جلوگیری کنند.

سایر موانع بیشتر محلی هستند، مانند صف های طولانی در ایستگاه های شارژ و شارژرهایی که توسط اتومبیل های پارک شده، برف یا سایر موانع مسدود شده اند. 

تعمیر و نگهداری شارژر و همکاری بهتر بین اتومبیل سازان، اپراتورهای نقطه شارژ و ارائه دهندگان نرم افزار برای اطمینان از اینکه وسایل نقلیه و شارژرها می توانند به طور یکپارچه با هم کار کنند، ضروری است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید