علم و دانش

سگ رباتیک، با قابلیت های حرکتی جالب بازگشته است

سال گذشته، شرکت  Unitree Robotics  با سگ ربات Go2 فوق ‌العاده خود خبرساز شد. اکنون، این شرکت با یک ربات جدید به نام  Go2-W   که نوع ارتقاء یافته در مقایسه با سلف آن است، بازگشته است.  

این طراحی نوآورانه نه تنها تحرک را افزایش می دهد، بلکه امکان تردد در محیط های مختلف را فراهم می کند. 

در حالی که ربات های چهارپا مانند Go2 سریع، چابک و مفید هستند، حرکت روی چهار دست و پا همیشه کاربردی ترین نیست. در برخی شرایط، چرخ می تواند کارآمدتر باشد. 

اینجا جایی است که Go2-W  وارد می شود. این ربات دارای چرخ‌ های موتوری با لاستیک ‌های بادی 7 اینچی است که آن را قادر می ‌سازد روی سطوح صاف سر بخورد، در حالی که همچنان توانایی مقابله با سطوح چالش‌ برانگیزتر مانند پلکان یا موانع را حفظ می کند. 

 Go2-W  بسیاری از ویژگی های پیشرفته Go2 اصلی را حفظ کرده است. در مجموعه حسگرهای خود، دوربین‌ های لیدار با زاویه فوق ‌العاده و دید با زاویه عریض را شامل می ‌شود و از مغزهای پردازشگر هشت هسته ‌ای نیرو می ‌گیرد. این ربات همچنین از اتصال Wi-Fi، 4G  و بلوتوث پشتیبانی می کند. باتری 15000 میلی آمپر با هر بار شارژ کامل 4 ساعت کار می کند و سریعا شارژ می شود. 

با تعویض لنت ‌های انتهای هر پای مفصلی با چرخ‌ های موتوری، Go2-W  می ‌تواند به راحتی بین چرخیدن و راه رفتن تغییر کند. این ربات می تواند محموله ای به وزن حدود 6.6 پوند را حمل کند، قد آن 27.6 اینچ و وزن آن تقریبا 40 پوند است. همچنین دارای نورپردازی جلو برای عملیات شبانه و عملکرد صوتی است که احتمالا با موتور GPT با زبان طبیعی مشابه مدل غیر چرخ دار کار می کند. حداکثر سرعت  آن 5.6 مایل در ساعت است که برابر با مدل Go2 است. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید