اخباراخبار کانادا

سقوط کانادا در رتبه بندی جهانی 

کانادا در رتبه‌بندی اخیر بهترین کشورهای جهان، یک پله کاهش پیدا کرده و به مقام چهارم رسیده است. این کشور که در سال ۲۰۲۳ مقام دوم را به خود اختصاص داده بود، همچنان در زمینه‌هایی مانند چابکی، اهداف اجتماعی، دوستی و آزادی مذهبی عملکرد قوی دارد و سیاست چندفرهنگی و شمولیت آن زبانزد است. با این حال، کاهش رتبه کانادا نشان می‌دهد که این کشور در برخی از شاخص‌ها مانند قدرت و تأثیر فرهنگی با رقبای خود فاصله گرفته است.

 

ایالات متحده امسال دو پله صعود کرده و به مقام سوم دست یافته است؛ که بالاترین رتبه‌ای است که این کشور تاکنون در این گزارش کسب کرده است. این کشور در دسته‌بندی‌هایی همچون قدرت، چابکی و کارآفرینی عملکرد خوبی داشت و اتحادهای بین‌المللی آن، به تقویت تصویرش به‌عنوان یک رهبر جهانی کمک کرده است. کانادا با کمی فاصله از همسایه جنوبی خود، جایگاه خود را به‌عنوان کشوری باز و پیشرو در امور اجتماعی حفظ کرده است.

 

سوئیس برای سومین سال متوالی در صدر این فهرست قرار دارد و به‌خاطر محیط مناسب برای کسب‌و‌کار، امنیت و سطح پایین فساد مورد تحسین قرار گرفته است. مشارکت‌های فرهنگی این کشور به نسبت اندازه کوچک آن قابل توجه است؛ به طوری که بسیاری از برندگان جوایز نوبل و اندیشمندان بزرگ با سوئیس مرتبط هستند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید