اخباراخبار کانادا

زن اهل اتاوا قربانی کلاهبرداری عشقی 

یک زن 62 ساله از اتاوا پس از اینکه قربانی یک کلاهبرداری عشقی و سپس یک کلاهبرداری دیگر مرتبط با آن شد، تقریباً 50000 دلار، از دست داد. لیزا فراپیه می گوید این کلاهبرداری ها پس انداز او را از بین برده و بیش از 13000 دلار بدهی به خواهر و دوستش بار آورده است.

فراپیه که مزایای ازکارافتادگی انتاریو را دریافت می کند، گفت: از خودم ناامید شده ام. 62 سال دارم و هنوز ساده لوح هستم.

فراپیه متولد سادبری، حدود 25 سال پیش به اتاوا نقل مکان کرد. او قبل از اینکه وضعیت سلامتی اش بدتر شود در خشکشویی هیلاری کار می کرد. او اکنون از افسردگی، اضطراب، بیماری دژنراتیو دیسک و دیابت رنج می‌ برد و در آپارتمانی در نزدیکی پل بیلینگز اتاوا زندگی می ‌کند. او داستان خود را به اشتراک گذاشته تا به سایر افراد آسیب پذیر در اتاوا در مورد خطرات کلاهبرداری آنلاین هشدار دهد.

 مشکل سه سال پیش و زمانی شروع شد که فراپیه درخواست دوستی در فیس بوک را از شخصی ناشناس دریافت کرد. لیزا این درخواست را پذیرفت، زیرا فکر کرد این شخص ممکن است به کسی نیاز داشته باشد که با او صحبت کند.

مرد ناشناس گفت برای ارتش ایالات متحده کار می کند و هیچ دوست یا خانواده ای ندارد. آنها برای مدتی مکاتبه کردند و مرد به سرعت عشق خود را به فراپیه ابراز کرد. این مرد گفت برای سفر به اتاوا و دیدار با لیزا به پول نیاز دارد. ابتدا لیزا مقاومت کرد، اما مرد به التماس هایش ادامه داد. فراپیه با شک و تردید یک سری کارت هدیه برای او فرستاد، اما مرد به بهانه های مختلف پول بیشتری خواست. از جمله ناتوانی از دسترسی به حساب بانکی، ، مسائل پزشکی و غیره. این مرد حتی به لیزا یاد داد چگونه یک کیف پول بیت کوین باز کند و برای او پول واریز کند. در نهایت فراپیه متوجه شد که قربانی کلاهبرداری شده است. پیام ها و تماس های تلفنی این مرد زمانی متوقف شد که لیزا ارسال پول را متوقف کرد. 

لیزا مدتی بعد یک درخواست دوستی جدید از مرد دیگری به نام پل دریافت کرد که ادعا کرد می تواند به او کمک کند تا پول اش را پس بگیرد. لیزا که از بازیابی پول های از دست رفته اش ناامید بود، متقاعد شد. این مرد ادعا کرد لیزا باید یک کیف پول بیت کوین جدید با 5000 دلار باز کند تا تمام پول اش آزاد شود. هنگامی که آن 5 هزار دلار نیز ناپدید شد، پل لیزا را به دلیل عدم محافظت از رمز عبور خود سرزنش کرد. 

فراپیه مقداری پول از خواهر و دوست اش قرض گرفت تا به افرادی که ادعا می کردند از شرکت های معتبر هستند و می توانند پول را پس بگیرند پرداخت کند، اما همه کلاهبردار بودند.

 همه این ها در حالیست که فیسبوک در وب سایت خود به کاربران در مورد شیوه های مختلف کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی هشدار داده است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید