علم و دانش

ربات های دندانپزشکی، آینده مراقبت های بهداشتی دهان را تغییر می دهند

توسعه فناوری و هوش مصنوعی فراتر از درک بشر است. عملیات انجام شده توسط ربات ها ممکن است به زودی به واقعیت روزمره ما تبدیل شود. یکی از آنها نه تنها به طور مستقل یک عمل دندانپزشکی را روی یک بیمار انجام داد بلکه این کار را بسیار سریع تر از یک انسان انجام داد.

روزی نیست که در مورد هوش مصنوعی و ابزاری که توسط آن کنترل می شود، نشنویم. ربات ها مدتی است که در مراقبت های پزشکی نیز استفاده می شوند و ما شاهد گسترش روزافزون این فناوری در بیمارستان و کیلینک ها هستیم. 

سازندگان شرکت Perceptive مستقر در بوستون یک ربات دندانپزشکی ساخته اند که اخیرا اولین عمل خود را در کوتاه ترین زمان و دقیق ترین شکل ممکن روی یک بیمار انسانی انجام داده است. 

واقعیت این است که اکثر مردم علاقه ای به مراجعه به دنداپزشکی ندارند و آن را ناخوشایند و استرس زا می دانند. اما شاید ربات دندانپزشکی شرکت Perceptive بتواند باور عمومی را تغییر بدهد. 

دکتر کریس سیریلو، مدیرعامل و موسس شرکت در مصاحبه با رسانه ها گفت: این پیشرفت در پزشکی، نه  تنها کارایی روش های دندانپزشکی را افزایش می دهد و دسترسی به مراقبت های دندان را بهتر می کند، بلکه نتایج بالینی عمل را بهبود می بخشد. 

مشکل اینجاست که ربات Perceptive هنوز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید نشده است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید