مقالاتمقالات اقتصادی

راه های ساده برای ماندگاری بیشتر پول نقد

بسیاری از مردم نگرش ‌های متفاوتی نسبت به پول دارند و البته مقادیر متفاوتی پول دارند. اما چه ثروتمند و چه فقیر، اگر در هزینه ها و امور مالی خود معقول نباشید، پول زیادی از دست می دهید. این تصادفی نیست که برخی از موفق ترین افراد جهان به شدت مراقب امور مالی خود هستند. 

در اینجا بهترین راه های مدیریت پول را ارائه می کنیم:

تقویم مالی داشته باشید

اگر در به خاطر سپردن تاریخ سررسید قبوض کارت اعتباری، خدمات آب و برق، اظهارنامه مالیاتی و غیره مشکل دارید، روی تقویم یادداشت کنید تا پرداخت ها را به موقع انجام دهید.

 

مراقب نرخ بهره باشید

به نرخ بهره بسیار توجه کنید. اگر بدهی دارید، ابتدا بدهی های با بالاترین بهره را بپردازید. 

دارایی خالص خود را محاسبه کنید

مجموع دارایی های خود (نقد و دارایی های با ارزش) را محاسبه کنید و بدهی های خود را از این رقم کم کنید، تا تصویر روشنی از وضعیت مالی خود داشته باشید.  

بودجه تعیین کنید

اگر در مدیریت امور مالی خود جدی هستید، تعیین بودجه و پایبندی به آن ضروری است. این می تواند شامل بودجه هفتگی برای خرید خوار و بار، مسافرت سالانه و تفریح و سرگرمی باشد. 

برای روز مبادا پول کنار بگذارید 

حتی اگر درآمد پایینی داشته باشید، هر ماه حداقل 20 درصد از درآمد خود را کنار بگذارید یا باصطلاح در یک صندوق اضطراری پس انداز کنید. از این کار پشیمان نخواهید شد. این مبلغ می تواند در صورت وقوع اتفاق غیرمنتظره از جمله بیماری یا از دست دادن شغل، به کارتان بیاید. 

هزینه های غیرضروری را محدود کنید

سعی کنید بیش از 30 درصد از درآمد ماهانه خود را برای هزینه های غیرضروری، از جمله صرف غذا در رستوران و غیره صرف نکنید. 

برای دریافت دستمزد خوب و عادلانه مذاکره کنید

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید یا به خواهان ارتقاء در شغل فعلی هستید، چرا برای دریافت دستمزد بالا مذاکره نمی کنید؟ هرگز به دستمزد پایین تر از آنچه استحقاق اش را دارید، قانع نباشید. 

از حق و حقوق خود آگاه باشید 

متأسفانه بسیاری از افراد در یک مقطع زمانی خود را بیکار خواهند دید. اگر این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که حق و حقوق شما چیست. 

در حد توانایی خود وام مسکن بگیرید

یک قانون کلی که باید از آن پیروی کنید این است که بیش از 28 درصد از درآمد ماهانه خود را برای پرداخت وام مسکن هزینه نکنید.

خریدها را ارزیابی کنید

یک راه خوب برای ارزیابی خریدها این است که به میزان استفاده از آنها فکر کنید و هزینه هر استفاده را محاسبه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که گاهی خرید یک جنس گران ولی با کیفیت  به جای جنس ارزان و بنجل عاقلانه تر است. 

پس انداز کنید 

حتی اگر درآمد زیادی نداشته باشید، پس انداز بخشی از درآمد ماهانه توصیه می شود. 

بدهی کارت های اعتباری را به موقع بپردازید

باید هر گونه بهره ای که روی کارت های اعتباری می پردازید را به حداقل برسانید. سعی کنید ابتدا، بدهی کارت های اعتباری با بهره بالا را بپردازید. اما مهمترین توصیه اینکه سعی کنید بیش از 30 درصد از سقف کارت را خرج نکنید، زیرا بدهی بالا می تواند بر امتیاز اعتباری شما تاثیر منفی بگذارد. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید